- Reklama -

- Reklama -

1200 drzew pójdzie pod topór

Pełną parą ruszyły prace przy budowie drogi wojewódzkiej numer 835. Z inwestycją wiąże się wycinka 1254 drzew.

Długo wyczekiwana przebudowa drogi wojewódzkiej 835 doszła do skutku. Prace ruszyły pełną parą. Inwestycja wymusiła jednak wycinkę drzew. Pod topór pójdzie ich 1253. – Przewiduje się wycinkę wszystkich drzew i krzewów kolidujących z docelowymi elementami przedmiotowej inwestycji oraz ograniczającymi widoczność wymaganą przepisami. Do wycinki zostało przewidzianych 1253 sztuk drzew – informuje Paweł Szumera, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Do wycinki przeznaczono: 253 sztuki o średnicy pnia od 16 do 25 cm; 197 sztuk o średnicy pnia od 46 do 55 cm; 195 sztuk o średnicy pnia od 26 do 35 cm; 184 sztuki o średnicy pnia od 36 do 45 cm; 135 sztuk o średnicy pnia od 56 do 65 cm; 126 sztuk o średnicy pnia od 10 do 15 cm; 67 sztuk o średnicy pnia od 66 do 75 cm; 50 sztuk o średnicy pnia do 10 cm; 38 sztuk o średnicy pnia od 76 do 100 cm; 7 sztuk o średnicy pnia od 101 do 130 cm; 1 sztukę o średnicy pnia powyżej 130 cm.

Ilość drzew, które znajdują się na terenie Lasów Państwowych, a które przeznaczone są do usunięcia, była uzgadniana z Lasami Państwowymi podczas spotkania roboczego dotyczącego inwestycji drogowej. Podczas tego spotkania inżynier kontraktu ustalił z Lasami Państwowymi, że drzewa, które znajdują się na ich terenie, a kolidują z inwestycją, zostaną usunięte przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe – wyjaśnia dyrektor.

- Reklama -

Przypomnijmy, że przebudowany zostanie 25-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 835 znajdujący się na terenie trzech gmin: Biłgoraj, Księżpol oraz Tarnogród. Jest to ważny ciąg komunikacyjny łączący region lubelski z autostradą A4. Inwestycja pochłonie ponad 157 mln złotych i jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Inwestycja ma być gotowa w 2022 roku.

Droga ta to ważny ciąg w układzie komunikacyjnym województwa lubelskiego łączący region lubelski z autostradą A4, stanowiący alternatywne w stosunku do drogi S19 połączenie z Rzeszowem.

Inwestycja realizowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 z udziałem środków EFRR. Wykonawcą robót budowlanych będzie konsorcjum: UNIBEP S.A. z Bielska Podlaskiego, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. z Dębicy.

 

 

- Reklama -

- Reklama -

6 Komentarze
  1. John mówi

    Wreszcie bedzie normalna droga.Prosze nie plakac nad topolami nie sa ladne i szybko rosna.Musza byc lewoskrety lub rondo naChmielek i Ksiezpol bo bez tego nie ma sensu.Powinno byc duzo barier energochlonnych na skrzyzowaniu do obu cegielni powinny byc jumby by pobocza sie nie zapadaly nawierzchnia na rondach powinna byc betonowa nie sciera sie sciezke rowerowa nie przy drodze glownej bo na trasie Bilgoraj Tarnogrod jest pare miejsc do obejrzenia.Mysle ze policja ma juz rozpracowane jak utrzymac bezpieczenstwo bo to jest nowa jakosc na drodze i dla wielu to bedzie szok a autostrada zaczyna sie od Przeworska droga rowerowa to tylko asfalt lub beton mineralny.

  2. Tyle mówi

    Nikt nigdy nie jeździł ta wsiowa droga i w przyszłości tymbardziej nie będzie. Ruch odbywa się drogami krajowymi a teraz jeszcze będzie niedługo S19.

  3. karolina mówi

    niech żyje zielone Roztocze !

  4. Kazimierz mówi

    Ta droga niezmiernie wazna jest. Z tym sie wszyscy zgadzaja . przebudowac ja trzeba i usprawnic. A wiec:
    1. Dwa pasy ruchu w jedna strona.
    2. droga rowerowa.
    3. Wzmocnienie nasypu zeby sie nie uginał za poł roku ja do tej pory.
    4. Dodatkowe pasy do zjazdów na skrzyzowanaich
    5 rondo celem wstrzymania szlenczych rajdów samochodami
    6.
    7′

    Zgłaszac kolejne pomysły.Bo w koncu to my jezdzimy po tej drodze i podatki płacimy na nia. Wiec dobrze by było zeby była zrobiona dla nas a nie pod publiczke.

  5. Robert mówi

    Brawo , należy karczować wszelako zieleń ,jednocześnie pamiętać o tworzeniu stanowisk w sprawie ochrony środowiska, tylko aby kasa się zgadzała i wybory byli zadowoleni propagandy o dbałość środowiskowość.
    p.s Chciałby się dowiedzieć dlaczego pomimo braku rozbudowy drogi 835 od Biłgoraja w stronę Turobina wycięto już ponad 400 drzew ? oczywiście w planach nie ma nowych sadzeń ,

    1. Michał mówi

      Może dlatego, że od Biłgoraja do Turobina nie prowadzi DW Nr 835 tylko DW Nr 848? A Droga Wojewódzka Nr 835 będzie rozbudowana od Biłgoraja do granicy Województwa Lubelskiego.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.