- Reklama -

Konkursy internetowe – baw się i podreperuj domowy budżet

Konkursy z nagrodami to już powszechny element krajobrazu widzianego w sklepach oraz przestrzeni internetowej. Jest to sprawdzone narzędzie marketingowe wykorzystywane przez wiele firm do reklamowania produktów, docierania do nowych klientów oraz osiągania innych celów w danej kampanii marketingowej. Dlaczego konkursy są w tym pomocne? Ponieważ dobrze pomyślany i przeprowadzony konkurs to w zasadzie gwarant dotarcia do szerokiej gamy odbiorców z zamierzonym przekazem. A co ma z tego druga strona, czyli osoby biorące udział w konkursach? Oczywiście możliwość sięgnięcia po nagrody (czasem nawet gwarantowane), a przy tym sporo dobrej zabawy.

Konkursy, loterie, akcje specjalne, rozdawajki – pod tymi nazwami najczęściej kryją się wydarzenia, w których za określoną w regulaminie aktywność, obiecywana jest szansa na zdobycie nagród. Fani konkursów są wabieni przede wszystkim tym, o co maja szansę powalczyć. A wartość nagród bywa naturalnie bardzo zróżnicowana. Bywa tak, że upominki są raczej symboliczne (np. książka czy gadżet firmowy), ale nie brakuje też konkursów, w których na zdobycie czekają samochody osobowe, nowoczesny sprzęt RTV czy też egzotyczne wycieczki. A im cenniejsza nagroda, tym więcej chętnych do jej zdobycia. Firmy oczywiście nie fundują tych nagród z nadmiernie szlachetnych pobudek. No może poza akcjami charytatywnymi. W pozostałym przypadkach zwykle stoi za tym ściśle określony cel marketingowy, który dany konkurs ma za zadanie pomóc zrealizować i przyczynić się do szybszego rozwoju danej firmy.

Na jakie konkursy warto zwrócić uwagę?

Dla większości konkursowiczów podstawowym kryterium decydującym o przystąpieniu do danej akcji promocyjnej jest to, ile ich będzie to kosztowało? Jeżeli kosztem jest jedynie czas spędzony na wymyśleniu ciekawego hasła reklamowego i wypełnienie formularza, to zwykle nie stanowi to bariery dla zainteresowanych osób. Jeżeli jednak wymogiem jest konieczność zakupu niezbyt taniego produktu, to wielu chętnych z pewnością się z udziału wycofa.

Kolejnym istotnym czynnikiem jest wiarygodność organizatora. Rzetelnie prowadzony konkurs ma zawsze klarownie wyjaśnione zasady, ogólnodostępny regulamin oraz wskazane nagrody, jakie można zdobyć. Konkursy i loterie, nie spełniające tych podstawowych kryteriów, lepiej omijać szerokim łukiem.

Kolejnym aspektem, decydującym o atrakcyjności danej akcji marketingowej, są już wspomniane wcześniej nagrody do zdobycia. Im jest ich więcej i są bardziej wartościowe, tym większa szansa na przykucie uwagi szerszego grona odbiorców.

Spore znaczenie ma też wyzwanie konkursowe stawiane przed uczestnikami przez organizatorów. Konkursowicze chętniej angażują się w zadania, w których czują się mocni, bo to w ich mniemaniu zwiększa szanse na końcowy sukces.

Od czego zacząć przygodę z konkursami?

Jak zacząć swoją przygodę z konkursami i loteriami, aby czerpać z nich najwięcej frajdy? Może zabrzmieć to jak banał, ale warto jednak wspomnieć, że należy szukać konkursów, które są aktualne. W sieci krąży bowiem wiele konkursów, których termin przyjmowania zgłoszeń dawno upłynął. W kolejnym etapie selekcji najlepiej jest wyłuskać te, które zwyczajnie najbardziej nam się podobają.

Konkursy można np. podzielić według klucza zainteresowań na:

• fotograficzne

• artystyczne

- Reklama -

• literackie

• na kanałach social media

• SMS-owe

• łatwe (z banalnymi wymogami)

• dla dzieci.

Jest to zaledwie jeden z podstawowych podziałów, ale wybór kategorii jest naprawdę szeroki i każdy może znaleźć coś, co przypadnie mu do gustu.

Warto tu jednak zwrócić uwagę jeszcze raz, aby angażować swój czas tylko w konkursy aktualne, co zaoszczędzi niepotrzebnych frustracji i rozczarowań.

Fanom konkursów życie bardzo ułatwiają agregatory konkursów takie jak Fajnekonkursy.pl. Agregatory takie zbierają większość aktualnych konkursów internetowych w jednym miejscu, zatem proces ich poszukiwania i selekcji jest bardzo ułatwiony. To z kolei w sposób bezpośredni przekłada się przede wszystkim na ogromną oszczędność czasu.

Czy to na pewno coś dla mnie?

Uniwersum konkursów z nagrodami jest przestrzenią, z której najwięcej frajdy czerpią osoby lubiące poświęcać swoje nadwyżki czasowe na aktywności kreatywne i pożyteczne. Kreatywność jest potrzebna przy rozwiązywaniu rozmaitych zadań konkursowych (np. wymyślenie chwytliwego sloganu). Pożytkiem jest z kolei nagroda, oczywiście o ile uda się ją zdobyć. Naturalnie należy realnie oceniać swoje szanse i mieć świadomość, że wygrywać da się tylko od czasu do czasu, a kluczem do sukcesu są cierpliwość, konsekwencja i odpowiednia jakość zgłoszeń konkursowych. Ale kiedy już uda się zdobyć choćby drobną nagrodę, to satysfakcja jest ogromna. A z czasem zabawa z konkursami może stać się nowym hobby, które wciągnie nas na dobre.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.