Tango porwie mieszkańców Biłgoraja?
Koncertów w Biłgoraju mamy jak na lekarstwo, dlatego z przyjemnością zapowiadamy ten poświąteczny. Już 5 kwietnia (piątek), koncert "Tango Caffe" w Biłgorajskim Centrum Kultury. Wstęp jest bezpłatny, godzina 17:00, a co na koncercie?
Podczas koncertu wystąpi zespół En Vivo w składzie:
Jarosław Kloc-akordeon
Miłosz Stelmach-akordeon
Adam Larwa-akordeon
Adrian Stelmach-akordeon
Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:
Rafał Różański-skrzypce
Marcin Martyka-klarnet
Gabriel Grabias-klarnet
Julia Rutkowski-flet
Emil Martyka-trąbka
Amelia Myszak-wiolonczela
Mateusz Wyroślak-instrumenty perkusyjne
Beniamin Gleń -instrumenty perkusyjne
oraz Goście specjalni: Piotr Ostrowski- akordeon, Jakub Kaczor- gitara
W programie:
Astor Piazzolla – mistrz tanga, kompozytor, który zrewolucjonizował muzykę swojej rodzinnej Argentyny. W latach pięćdziesiątych własnoręcznie wynalazł nuevo tango, unowocześnioną wersję namiętnych rytmów tanecznych, które narodziły się w burdelach Buenos Aires w latach osiemdziesiątych XIX wieku.
Urodzony w Argentynie, ale wychowany w Nowym Jorku, był muzykiem wykształconym klasycznie, mając jednocześnie kontakt z jazzem, który był tak ważną częścią życia miasta, a także przesiąknięty muzyką tango swojej ojczyzny. Grając na bandoneonie, argentyńskiej formie akordeonu, rozwinął eklektyczny pogląd, grając muzykę wykraczającą poza gatunki, mającą korzenie w formach łacińskich, ale zawierającą motywy klasyczne i zabarwioną różnymi wpływami jazzowymi.
Richard Galliano — akordeonista , multiinstrumentalista i kompozytor francuski . Ur. w 1950 r. w Cannes(Francja). Należy do grona najwybitniejszych europejskich twórców, dla których jazz, muzyka klasyczna, przeboje muzyki rozrywkowej i etnicznej stanowią jednakowe i ważne źródła. Najważniejszym źródłem jest jednak nieśmiertelne argentynskie tango.
Na przestrzeni lat Galliano współpracował z wieloma wybitnymi artystami. Przełomowym momentem w jego karierze były koncerty z Astorem Piazzollą. To właśnie genialny Argentyńczyk nauczył Galliano innego traktowania rytmu, harmonii oraz melodii. Muzyka Piazzolli, owo melodyjne, folkowo-jazzowe „nuevo tango” stało się dla Galliano ważną inspiracją. Jego „tango mussette” zaczęło łączyć jazzową improwizację Jarretta, Parkera i Coltrane’a z impresjami Ravela i Debussy’ego.