- Reklama -

- Reklama -

Odchudzające hula hop – sprawdź ich rodzaje

Hola-hop kojarzy nam się głównie z dzieciństwa. Zabawa z jego pomocą stanowiła na początku nie lada wyzwanie. Z czasem jednak trudność stanowiło tylko jak najdłuższe utrzymanie zabawki w ruchu. Nie każdy z nas pewnie wie, że istnieje odchudzające hula hop z obciążeniem. Wybór obciążenia zależy od naszych umiejętności i wytrzymałości. Trzeba bowiem pamiętać, że początkowo ćwiczenia z użyciem hula-hop bywają trochę bolesne. Skóra jednak szybko się przyzwyczaja i ból mija. Po kilku dniach treningu możemy się już taką formą treningu tylko i wyłącznie cieszyć. Jeżeli samotny trening nas nudzi, możemy wybrać się na zajęcia zorganizowane z użyciem hula-hop.

- Reklama -

Zalety hula-hop

Dla kogoś, kto nigdy nie kręcił hula-hop lub robił to bardzo dawno temu, początki mogą być bardzo trudne. Wbrew pozorom nie jest to tylko banalne poruszanie biodrami w przód i w tył. Aby wprawić nasze odchudzające hula hop z obciążeniem w odpowiedni rytm, musimy nabrać wprawy. Jeżeli wydaje nam się, że taki trening będzie lekki, to jesteśmy w błędzie. Jeżeli nie mamy doświadczenia, to oprócz poruszania biodrami przyjdzie nam się co chwilę schylać po upadającą obręcz.

Również jeśli jesteśmy zaawansowani, możemy się mocno zmęczyć i spalić tym samym mnóstwo kalorii. Wystarczy tylko swój trening trochę urozmaicić. Najbardziej zaprawieni w treningu z hula-hop wykonują w trakcie kręcenia przysiady, obroty, wykroki i wiele innych ćwiczeń. Odchudzające hula hop z obciążeniem jest w stanie towarzyszyć nam w bardzo intensywnym treningu cardio.

Hula-hop na odchudzanie

Największą zaletą treningu z hula-hop jest znaczna poprawa koordynacji. Musimy zapanować nad swoim ciałem, aby było ono w stanie utrzymać w ruchu taką obręcz z obciążeniem. Jeżeli zamierzamy tylko kręcić hula hop, to aby się nie nudzić, możemy sobie włączyć ulubiony serial lub film. W czasie, gdy my będziemy oddawać się rozrywce, zmagazynowany na naszym ciele tłuszcz będzie ulegał stopniowemu spalaniu. Nasz organizm będzie go po prostu wykorzystywał jako źródło energii.

W treningu z odchudzającym hula hop z obciążeniem pracują nie tylko biodra, talia i brzuch. Angażujemy też mięśnie ud, pośladków i pleców. Dzięki temu formujemy wszystkie te partie ciała jednocześnie. Jeżeli będziemy takie ćwiczenia wykonywać systematycznie, na pewno zauważymy efekty. Trening z hula-hop możemy wykonywać codziennie. Nie jesteśmy narażeni na zbyt wiele kontuzji i przeciążeń. Wystarczy, że będziemy ćwiczyć 20 minut każdego dnia. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby taki trening wykonywać o wiele dłużej.

Jeżeli już opanujemy kręcenie hula-hop i nie będzie nam ono co chwilę spadać, z pewnością nabierzemy ochoty na długie treningi. Prawdopodobnie z czasem zechcemy nawet urozmaicić nasz trening. Na pewno warto to zrobić. Im bardziej intensywny trening, tym lepsze efekty. Początkowo może to być choćby przemieszczenie się od jednej do drugiej strony.

Podstawę w treningu hula-hoop stanowi ruch bioder. Dzięki temu do pracy zaangażowane zostają mięśnie ud, pośladki oraz brzuch, co będzie sprzyjać formowaniu się tych właśnie partii ciała. Same ćwiczenia są mało inwazyjne i w zasadzie możemy je powtarzać każdego dnia. Kluczem do sukcesu oczywiście jest systematyczność i konsekwencja w treningu. Już 20 minut dziennie wystarczy, by zaobserwować pierwsze zmiany. Na początku warto się nastawić na opanowanie podstawowego ruchu. Z biegiem czasu możemy iść o krok dalej i zacząć wprowadzać dodatkowe elementy jak przemieszczanie się od boku do boku obroty czy proste ćwiczenia kalisteniczne z użyciem kończyn dolnych.

- Reklama -

Rodzaje odchudzającego hula hop z obciążeniem

Nowoczesne hula hop jest przeważnie składane. Z powodzeniem więc możemy je zamówić przez Internet, bez obaw o gabaryty naszej przesyłki. Ponadto, dzięki temu jest łatwe w przechowywaniu. Jeśli nie mamy go gdzie schować w całości, możemy je po prostu bardzo szybko rozmontować po każdym treningu. „Zbudowanie” go na nowo nie zajmuje dużo czasu. Przeważnie obręcz hula hop składa się z ośmiu części. Możemy je nawet zabierać ze sobą, gdy wybieramy się w podróż.

Wybór średnicy hula hop zależy od nas. Przeważnie możemy się spotkać z rozmiarami od 90 do 100 cm. Pamiętajmy, że im szersze hula hop wybierzemy, tym większy będzie poziom trudności naszych ćwiczeń. Przy większej średnicy będziemy musieli wykonać bardziej intensywną pracę, aby utrzymać hula-hop w ruchu. Istotne jest też ile mamy wzrostu. Powinniśmy mierzyć od karku do okolicy kolan.

Odchudzające hula hop z obciążeniem – modele

Hula hop z masażerem – obręcz jest profilowana od wewnętrznej strony. Dzięki temu nasze ciało podczas ćwiczeń jest dodatkowo masowane. Mamy do wyboru różne wagi hula hop. Im cięższe, tym bardziej intensywny będzie dzięki temu nasz trening.

Hula hop z wypustkami – jest zdecydowanie cięższe niż hula hop z masażerem. Posiada wypustki od wewnętrznej strony. Posiada od 40 do 80 wypustek, które mogą być w zależności od modelu ułożone równo lub podwójnie jedna na drugiej. Wypustki mają korzystny wpływ na przepływ limfy w ciele, co jest dodatkowym plusem.

Dlaczego trening z hula hop jest tak korzystny?

Jest to świetne urozmaicenie treningu. Każdy będzie się z pewnością świetnie bawił, a efektem ubocznym tej rozrywki będzie poprawa sprawności fizycznej i utrata tkanki tłuszczowej. Odchudzające hula hop z obciążeniem (https://muscleforge.pl/odchudzajace-kolo-hula-hop-z-masazem-100cmma wiele zalet i zastosowań. Mogą go z powodzeniem używać osoby w każdym wieku.

fit young woman working out with hula hoop at home

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.