kolportaż baner główny

- Reklama -

- Reklama -

Michał Mulawa: Kontrowersje? Ta inwestycja cały czas trwa i nie jest zakończona!

- Wstrzymajmy się z krytyką, bo ta inwestycja nie jest jeszcze zakończona - mówi Nowej Gazecie Biłgorajskiej, Wicemarszałek Województwa Lubelskiego, Michał Mulawa. Chodzi o trwającą budowę drogi wojewódzkiej 835. Krytyki, kontrowersji i pytań mieszkańców jest sporo. Zadaliśmy je przedstawicielami samorządu województwa, który przecież sam pochodzi z Tarnogrodu. I co się okazuje?

- Reklama -

Droga Wojewódzka 835 jeszcze nie powstała, a już budzi kontrowersje mieszkańców. Może coś jest nie tak?

Droga wojewódzka 835 na odcinku Biłgoraj – Tarnogród – granica województwa lubelskiego, to jest największa inwestycja realizowana obecnie przez samorząd Województwa Lubelskiego. Bardzo potrzebna inwestycja, która czekała na swoją realizację kilkadziesiąt lat. Znaleźliśmy środki finansowe w Regionalnym Programie Operacyjnym, realizujemy inwestycję i ta droga oraz jej parametry – nośność dostosowana do ruchu ciężkiego, ciągi piesze, rowerowe, bezpieczne skrzyżowania, oświetlenie, odwodnienia spowoduje, że będzie dumą województwa lubelskiego.

toyota Yaris

Co się dzieje na budowie DW 835? Zobaczcie tu Duma czy bubel?

 

Z czego biorą się te kontrowersje i uwagi mieszkańców, skoro wszystko jest tak dobrze?

To jest właśnie dobre pytanie, bo ta inwestycja cały czas trwa i nie jest zakończona! Trzeba pamiętać, że rozbudowa dotyczy ok. 25 km drogi, w sąsiedztwie której znajdują się tysiące działek i każda ma swoją specyfikę.  Ja jeszcze raz proszę o uzbrojenie się w cierpliwość, ponieważ inwestycja jest cały czas na etapie realizacji. Urząd Marszałkowski w Lublinie objął ją naprawdę specjalnym nadzorem. Nasi inspektorzy, nasi pracownicy bardzo często pojawiają się na miejscu. Naprawdę dużo częściej niż na innych budowanych odcinkach. Pamiętajmy, że droga wojewódzka nr 835 jest najbardziej obciążoną ruchem drogą wojewódzką. Jej przebudowa musi być na najwyższym poziomie. A kontrowersje i uwagi? Bardzo często wynika to z tego, że  mamy z jednej strony przepisy techniczne, a z drugiej oczekiwania mieszkańców, każdy, kto ma gospodarstwo rolne, chciałby mieć zjazd szerszy niż droga, bo ma ciężki sprzęt, a przepis tego zabrania, istniejący zjazd ma pod kątem, a musi być prostopadły do drogi i można mnożyć takie przykłady. Bardzo często mieszkańcy mają prywatne prośby, które po prostu nie zawsze są do zrealizowania w świetle prawa i przepisów budowlanych obowiązujących w Polsce. Chcę i mówię to z pełną odpowiedzialnością tam, gdzie tylko projekt na to pozwalał, tam, gdzie możliwości technologiczne i prawne pozwalały na pójście na rękę mieszkańcom, to wszędzie tam takie decyzje zostały podjęte. Można chociażby z mieszkańcami Okrągłego za Biłgorajem porozmawiać. Tam w porozumieniu z wójtem gminy Biłgoraj i z wykonawcą udało nam się ostatecznie dojść do kompromisu. Następnym przykładem jest Korczów, gdzie z uwagi na podmokły teren wprowadziliśmy drenaż, który osusza przyległe do drogi nieruchomości.

Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:

(…)

Cała rozmowa o tym co się dzieje na budowie drogi wojewódzkiej 835, w najnowszym papierowym wydaniu Nowej Gazety Biłgorajskiej. Od wtorku dostępna w całym powiecie. Przeczytajcie i napiszcie, co Wy na to: nowa@gazetabilgoraj.pl, lub w komentarzach na naszym fm.

 

- Reklama -

1 komentarz
  1. Silk mówi

    Panie Mulawa posłuchaj pan co ludzie mówią o tej drodze i jej przebudowie. Ludzi trzeba słuchać i im pomagać.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.