Ogólnopolska wymiana pocztówkowa

SMS-y, maile i komunikatory na portalach społecznościowych zdają się wypierać tradycyjną korespondencję pocztową, ale umiejętność pisania czy choćby adresowania takich przesyłek ciągle jest w cenie.

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Józefowie zdobywają ją razem z rówieśnikami z innych części kraju, którzy biorą udział w akcji Wielka Mapa Polski.

To propozycja dla dzieci i nauczycieli klas I – III podstawówek, które wymieniają się między sobą pocztówki z ciekawymi zakątkami w swojej okolicy. Każda szkoła, która włączy się w tę inicjatywę, otrzyma od organizatorów z Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych, mapę o wymiarach 140 x 100 centymetrów, by umieszczać na niej korespondencję zwrotną. Dzieci uczą się w ten sposób nie tylko adresowania przesyłek, naklejania znaczków czy pisania pozdrowień do rówieśników, ale również poznają ciekawe miejsca w różnych częściach kraju, ich historię i postaci ważne dla poszczególnych regionów.

Dzieci ze szkoły w Józefowie przygotowały w ramach akcji 70 pocztówek, które same przyniosły z domów albo otrzymały z miejscowego Punktu Informacji Turystycznej. Są na nich m.in. rynek i fontanną, wieża widokowa, kamieniołomy w okolicach Górecka Kościelnego albo synagoga i kościół w Józefowie.

Razem z pozdrowieniami zostały one wysłane do placówek nad morzem, w górach, centralnej Polsce i innych częściach kraju. Teraz czekamy na zwrotną korespondencję i mapę, na której będziemy umieszczać pocztówki z innych szkół. Wszystko odbywa się w ramach realizacji podstawy programowej dla edukacji wczesnoszkolnej, łączącej elementy historii, przyrody czy geografii, przy okazji pokazując dzieciom jak działa tradycyjna poczta – mówi dyrektor Szkoły Podstawowej w Józefowie Edyta Nieśpiał.

Oprócz niej koordynatorkami akcji są nauczycielki – Ewa Buczkowska, Monika Pasierbiewicz, Małgorzata Hołys-Szado i Bożena Żebrowska, które razem z dziećmi już przyjmują pierwsze pocztówki od swoich adresatów. Kolejne powinny dotrzeć do Józefowa w najbliższych dniach, tworząc Wielką Mapę Polski.

Comments (0)
Add Comment