- Reklama -

Podsumowali program chodnikowy 2019 (film, audio)

We wtorkowe przedpołudnie 10 marca, przedstawiciele zarządu Powiatu Biłgorajskiego oraz dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych podsumowali tzw."program chodnikowy" za 2019 rok. Ogłoszony został również nabór wniosków do Programu poprawy bezpieczeństwa pieszych uczestników ruchu i rowerzystów przy drogach powiatowych powiatu biłgorajskiego na bieżący 2020 rok.

Briefing prasowy odbył się w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Biłgoraju. Sprawozdanie z programu chodnikowego za 2019 rok przedstawili: starosta Andrzej Szarlip oraz wicestarosta biłgorajski Tomasz Rogala, obecna była również dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Maria Góralska. 

W roku 2019 zrealizowano inwestycje drogowe na łączna kwotę 16 441 759  zł.  Z budżetu powiatu biłgorajskiego przeznaczono prawie 9 mln zł., środki zewnętrzne w inwestycje zadań drogowych stanowiły wkład ponad 7, 5 mln zł. (w tym pomoc finansowa i rzeczowa gmin to ok.  2,5  mln. zł oraz budżetu państwa ponad 5 mln. zł).

Starosta biłgorajski Andrzej Szarlip (nagranie głosowe poniżej):

- Reklama -

Z programu budowy chodników przy drogach powiatowych w 2019 r skorzystało 6 gmin: Gmina Biłgoraj – miejscowość Kolonia  Sól – długość chodnika  786 mb., Gmina Księżpol -miejscowość  Korchów – długość chodnika 530 mb., Gmina Potok Górny – miejscowość Potok Górny – długość chodnika 830 mb., Gmina Tarnogród – miejscowość Różaniec – długość chodnika 304 mb., Gmina Tereszpol – miejscowość Tereszpol Zygmunty – długość chodnika 348 mb., Gmina Turobin – miejscowość Turobin – długość chodnika  648 mb. Podsumowując w 2019 z w/w programu powstało łącznie 3 446 metrów bieżących chodników w powiecie biłgorajskim.

 Wicestarosta biłgorajski Tomasz Rogala (nagranie głosowe poniżej):

Niebawem na stronie internetowej starostwa powiatowego pojawią się wnioski do Programu poprawy bezpieczeństwa pieszych uczestników ruchu i rowerzystów przy drogach powiatowych powiatu biłgorajskiego 2020. Przy ocenie wniosków, które złożą samorządy gminne pod uwagę brane będą poniższe kryteria:

  • wysokość wkładu własnego
  • gotowość do realizacji
  • znaczenie zadania dla poprawy bezpieczeństwa pieszych uczestników ruchu i rowerzystów
  • przyjęte rozwiązania techniczne i technologiczne zwiększające bezpieczeństwo użytkowników
  • wpływ zadania na poprawę, wzrost atrakcyjności turystycznej regionu
  • kontynuacja zadania

Red.

- Reklama -

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.