Znak towarowy jest niezwykle istotnym elementem firmy, jest to bardzo ważne zagadnienie w biznesie. Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, czym dokładnie jest znak towarowy oraz dlaczego warto zdecydować się na jego zastrzeżenie. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, jak wiele typów znaków możemy wyróżnić, zwłaszcza obecnie, kiedy innowacja goni innowację, a nowoczesne technologie wykorzystywane są na porządku dziennym. Sprawdź, jakie rodzaje znaków wyróżniamy, po co korzystać z analizy prawnej marki oraz kto może zdecydować się na rejestrację znaku!
Czym jest analiza prawna marki i po co z niej korzystać w procesie tworzenia?
Z roku na rok wzrasta liczba znaków zgłaszanych do rejestracji. Właściciele większych i mniejszych firm stają się coraz bardziej świadomi tego, jak dużo wypracowali i jak cenne jest to dla nich w aspekcie prywatnym oraz dla całej firmy. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm dokonuje audytu prawnego, zanim zdecyduje się na rejestrację znaku towarowego. Warto zdecydować się na audyt prawny, jeśli masz wątpliwości, czy stworzony znak lub logo są na tyle oryginalne, by zostały bezproblemowo zarejestrowane. Dopóki nie zdecydujesz się na analizę prawną swojej marki, dotąd nie będzie towarzyszyć Ci pewność, czy podobne nazwy nie zostały już wcześniej przez kogoś wykorzystane i zastrzeżone. Na analizę zdolności odróżniającej marki składają się takie czynności, jak:- sprawdzenie, czy marka może być chroniona jako znak towarowy przez Urząd Patentowy;
- sprawdzenie, czy Twoja marka nie narusza praw innych przedsiębiorców, które wynikają głównie z prawa autorskiego do logo bądź prawa ochronnego na znak towarowy.
Jakie rodzaje znaków towarowych wyróżniamy?
Znak towarowy znakowi nierówny. Jakie rodzaje znaków towarowych istnieją? Wyróżniamy znaki konwencjonalne i niekonwencjonalne. Do pierwszej grupy znaków zaliczymy:- znaki graficzne — wyłącznie składające się z grafiki;
- znaki słowne — z liter, kombinacji słów, w tym przypadku chroniona jest również warstwa fonetyczna;
- znaki słowno-graficzne — połączenie elementów słownych i graficznych, mogą być kolorowe, ale też czarno-białe.
Komentarze (0)