[gallery size="full" bgs_gallery_type="slider" ids="614196,614194,614195,614158,614160,614164,614162,614167,614168,614169,614171,614170,614172,614174,614173,614175,614176,614177,614178,614179,614180,614181,614182,614184,614183,614185,614187"] Opracowanie wizualizacji przebudowy autodromu wykonała firma HIM Grupa Projektowa z Łodzi. Pisaliśmy o tym w artykule pt. Umowa z wykonawcą koncepcji rewitalizacji autodromu podpisana (kliknij tutaj) Na potrzeby modernizacji autodromu radni Rady Miasta Biłgoraja wczoraj podjęli uchwałę o przekazaniu darowizną jednej z nieruchomości, na której znajduje się obiekt. Ireneusz Bulicz, pełnomocnik zarządu powiatu ds. rewitalizacji biłgorajskiego toru (audio) [audio mp3="https://gazetabilgoraj.pl/wp-content/uploads/2022/02/Ireneusz-Bulicz.mp3"][/audio] – W dalszym ciągu jest możliwość zgłaszania zastrzeżeń do projektu oraz ewentualnych zmian. Mam nadzieję, że żadnych zastrzeżeń nie będzie po kompleksowej prezentacji przez projektanta. Liczę, że ten projekt się państwu spodoba – mówił podczas spotkania Andrzej Szarlip, starosta biłgorajski. – Do 8 marca br. zostanie opracowana faza końcowa projektu rewitalizacji autodromu. Wspólnie wypracowaliśmy kompromisową opcję funkcjonowania toru, która pogodzi wszystkie środowiska motoryzacyjne (motocyklowe, samochodowe, kartingowe, rallycross-owe). Zostanie wykonany nowoczesny obiekt na skalę obecnych czasów, z którego powiat biłgorajski będzie dumny – dodał starosta. Nagranie audio poniżej: [audio mp3="https://gazetabilgoraj.pl/wp-content/uploads/2022/02/Andrzej-Szarlip-autodrom.mp3"][/audio] Obiekty szkolne RCEZ nie będą zrewitalizowane. Powiat zakłada w późniejszym etapie wybudowanie nowych budynków, w których znajdą się sale dydaktyczne oraz praktyczne do nauki zawodu. Takie przedsięwzięcie pozwoli na zachowanie celu edukacyjno-oświatowego.
– Oczekujemy odpowiedniej długości nitki z dużą ilością zakrętów, toru ciekawego technicznie nie tylko pod względem prędkości. Myślę, że zainteresowanie obiektem będzie ogromne, ponieważ dotychczas rajdowcy odwiedzają Radom, Słomczyn lub inne obiekty zlokalizowane na terenie Europy południowej – mówi Jarosław Majewski z grupy motoryzacyjnej Torholix z Biłgoraja.[audio mp3="https://gazetabilgoraj.pl/wp-content/uploads/2022/02/Robert-Młodziński-Architekt.mp3"][/audio] – Planowana jest przebudowa istniejącej nitki kartingowej na nitkę wielofunkcyjną. Problemem był teren, na którym trzeba było zmieścić rozbudowaną funkcję toru oraz zaadaptować istniejącą infrastrukturę. Trybuny pomieszczą 800 widzów, którzy będą mieli do dyspozycji 200 miejsc parkingowych. Dwa istniejące wjazdy będą przemodelowane w celu utrzymania płynności ruchu. Strefy pylące zostały skrajnie odsunięte od ulicy Motorowej. Jeśli chodzi o hałas, to poprzez ukształtowanie zabudowy stworzyliśmy ekrany akustyczne – informuje Robert Młodziński, architekt torów wyścigowych z Grupy Projektowej HIM.
Komentarze (0)