reklama
reklama

Chcieli kupić samochód. Stracili 7 tys. euro

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Chcieli kupić samochód. Stracili 7 tys. euro - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Biłgorajskie
reklama

Zakupy w Internecie stały się naszą codziennością. Musimy jednak pamiętać o tym, że tak jak w świecie realnym tak i w wirtualnym możemy paść ofiarą oszusta. Przekonało się o tym małżeństwo z powiatu biłgorajskiego. W miniony piątek do biłgorajskich policjantów zgłosiła się 38-latka, która w połowie ubiegłego miesiąca wspólnie z mężem zainteresowała się kupnem samochodu marki Hyundai, wystawionym do sprzedaży na popularnym serwisie aukcyjnym. Pomimo tego że jedyną formą kontaktu ze sprzedającym był podany adres e-mailowy, małżeństwo nawiązało kontakt i rozpoczęło negocjacje dotyczące sprzedaży.

„Sprzedający”, który podał się za mieszkańca Wielkiej Brytanii, aby uwiarygodnić legendę podesłał nawet kopię rzekomo swojego dowodu osobistego i poprosił o przesłanie kopii dowodu osoby kupującej. Według sprzedającego w całej transakcji miała uczestniczyć firma transportowa. Następnie małżeństwo otrzymało link i numer przesyłki oraz numer konta, na który należało wpłacić ustaloną ze sprzedającym zaliczkę. Małżeństwo wpłaciło na wskazane konto ponad 7 tysięcy euro. Niestety, po kilku dniach kontakt ze sprzedającym się urwał, a mieszkańcy powiatu nie otrzymali zwrotu pieniędzy ani samochodu. Policjanci apelują o zachowanie ostrożności podczas zakupów online. Przypominamy, że należy zachować kilka zasad bezpieczeństwa, aby zminimalizować ryzyko stania się ofiarą naciągaczy: •   Pamiętajmy, aby kierować się zasadą ograniczonego zaufania; •   Korzystajmy tylko ze sprawdzonych portali aukcyjnych, czytajmy regulaminy stron i sklepów; •   Sprawdźmy sprzedawcę. Ustalmy od kiedy posiada on konto, jakie są o nim opinie i komentarze; •   Sprawdźmy, czy sprzedający podaje swój adres i telefon oraz czy można się z nim skontaktować. Zaniepokoić powinna nas sytuacja, w której dane teleadresowe sprzedawcy lub sklepu są zagraniczne, szczególnie jeśli jest to kraj egzotyczny; •   Zachowujmy całą korespondencję ze sprzedającym, może ona stać się dowodem w sprawie; •   Uważajmy na oferty, mocno zaniżone lub wręcz niewiarygodnie niskie ceny powinny wzbudzić naszą czujność; •   Nie otwierajmy podesłanych w wiadomościach mailowych nieznanych nam linków, które mogą zawierać złośliwe oprogramowanie; •   Nigdy nie wysyłajmy kopii lub skanów naszych dokumentów, mogą one posłużyć oszustom na przykład do wyłudzenia kredytów lub pożyczek na nasze dane; •   Nie kupujmy „kota w worku” i nie płaćmy z góry szczególnie większych kwot. Bezpieczniej wybrać opcję za pobraniem. Naszą uwagę powinno również zwrócić to, że sprzedający nalega na taką formę lub zupełnie ją wyklucza; •   Sprawdźmy przesyłkę przy kurierze, w razie nieprawidłowości spiszmy protokół.

mł. asp. Joanna Klimek

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama