Podczas najbliższej sesji rady Miasta Biłgoraj radni będą głosować nad podjęciem dwóch uchwał zabezpieczających środki finansowe na inwestycje planowane w tym oraz kolejnym roku. Mowa o remoncie dwóch ulic z Funduszu Dróg Samorządowych. Władze miasta są na etapie składania wniosku, a do tego niezbędna jest taka zgoda rady.
Pierwsze zadanie miałoby polegać na przebudowie ulicy Gabriela Narutowicza (od km 0+004,70 do km 0+495,50) oraz budowie tej ulicy (od km 0+495,50 do km 1+208,06). Szacunkowa wartość inwestycji wynosi 6 mln zł. Dofinansowanie miałoby wynieść połowę tej kwoty, pokrycie wkładu własnego na poziomie co najmniej 50% kosztów inwestycji. Natomiast przebudowa ul. Melchiora Wańkowicza (od km 0+012,30 do km 0+408) miałaby kosztować 880 tys. zł. Połowa środków na realizację tej inwestycji również miałaby pochodzić z dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych.
– Podjęcie uchwał upoważni Burmistrza Miasta Biłgoraja do podpisania wniosku o dofinansowanie, składanego w ramach Funduszu Dróg Samorządowych edycja 2021 – informuje burmistrz Janusz Rosłan.
W ramach Funduszu Dróg Samorządowych na wsparcie zadań powiatowych i gminnych w skali całego kraju zaplanowano 3,2 mld zł. Do województwa lubelskiego trafi kwota 264 527 293,87 zł, przy czym 50 proc. środków przeznaczonych jest na zadania powiatowe i 50 proc. na zadania gminne. Termin składania wniosków mija 8 sierpnia.
–
W ciągu trzech miesięcy od dnia ogłoszenia naboru komisja powołana przez wojewodę lubelskiego będzie rozpatrywać te wnioski, przygotowując rekomendacje dla MSWiA. Tzw. listy rekomendacji wracają zatwierdzone przez premiera list podstawowych i rezerwowych. Nowością w programie będzie to, że istnieje możliwość sfinansowania wkładu własnego ze środków Funduszu Inwestycji Lokalnych. Może to oznaczać, że całość inwestycji będzie sfinansowana z jednej strony ze środków budżetu państwa, a z drugiej ten wkład własny może być finansowany z Funduszu Inwestycji Samorządowych – informuje Lech Sprawka, wojewoda lubelski. W naborze na 2021 rok gmina może ubiegać się o dofinansowanie nie więcej niż dwóch zadań. Miasto na prawach powiatu oraz powiat mogą ubiegać się dofinansowanie nie więcej niż trzech zadań. Dofinansowanie z FDS dla zadań powiatowych i gminnych jest uzależnione od dochodów jednostek samorządu terytorialnego: im niższy dochód własny jednostek samorządu terytorialnego, tym większa wartość dofinansowania, przy czym maksymalne dofinansowanie może wynieść do 80% kosztów realizacji zadania.
Komentarze (0)