Do Zakładu docierają sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym. Polega on na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu. Telefon odbiorcy pokazuje, że dzwoni ktoś zaufany, np. znajomy lub instytucja, a w rzeczywistości dzwoni ktoś zupełnie inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów.
– W ostatnich dniach pojawiają się zgłoszenia od klientów, że kontaktował się z nimi "rzekomo ktoś z ZUS". Na ekranie telefonu wyświetlał się numer infolinii Zakładu, czyli 22/560 16 00. Dzwoniący pytał, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta w Platformie Usług Elektronicznych i czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o tej zmianie – informuje Małgorzata Korba, rzecznik ZUS w województwie lubelskim.
– Zakład Ubezpieczeń Społecznych podkreśla, że nie dzwoni do klientów w takich sprawach. Ostrzegamy, by pod żadnym pozorem nie podawać dzwoniącym danych do logowania w PUE ani danych osobowych – dodaje Małgorzata Korba.
red.
Komentarze (0)