W miniony piątek 15 stycznia do policjantów zgłosiła się 26-latka, która poinformowała, że ktoś się pod nią podszył. Kobieta stwierdziła, że nieznany sprawca włamał się na jej konto społecznościowe i podszywając się pod nią, bez jej wiedzy oraz zgody rozesłał do znajomych na popularnym komunikatorze wiadomość z prośbą o pomoc w dokonaniu płatności kodem BLIK za zamówienie. Na wiadomość zareagowała koleżanka 26-latki, która, by pomóc znajomej, przekazała kod BLIK i straciła prawie 500 złotych.
Policjanci apelują również o ostrożność podczas zakupów online. Coraz chętniej korzystamy z opcji zakupów w Internecie. To niewątpliwa wygoda i ułatwienie w codziennym życiu. Jednak tak jak w świecie realnym tak i w wirtualnym możemy paść ofiarą oszusta i pomimo uiszczenia opłaty nie otrzymamy ani wymarzonego towaru, ani zwrotu pieniędzy.
Policjanci poszukują sprawcy oszustwa i po raz kolejny apelują do wszystkich o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Zanim wpuścimy kogoś do naszego mieszkania sprawdźmy, czy jest tym, za kogo się podaje. Zadzwońmy do instytucji, na którą się powołuje przypadkowy gość lub rozmówca i zapytajmy, czy kogoś do nas kierowali. Strzeżmy się również osób oferujących wyjątkowe okazje i nie obdarzajmy ich nadmiernym zaufaniem. Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z tzw. „życiowej okazji” upewnijmy się, czy nie „padniemy” ofiarą oszustów. mł. asp. Joanna Klimek
Komentarze (0)