Do biłgorajskiej komendy w piątkowe popołudnie zgłosił się 35-letni mieszkaniec powiatu. Mężczyzna powiadomił policjantów, że otrzymał wiadomość SMS o treści „Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27”. W wiadomości był również link, z użyciem którego miał uregulować zaległość. Niestety, mężczyzna otworzył podesłany link i został przekierowany na stronę banku. Zalogował się na swoje konto i potwierdził to wygenerowanym kodem. Po chwili okazało się, że z jego konta „zniknęło” 2500 złotych, które zostały wypłacone przy użyciu kodu BLIK w bankomacie.
Policja przypomina, że pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy, idąc z duchem czasu, tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Zwracajmy uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół! Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości, czy tak jest faktycznie, skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online, a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji. Zachowujmy czujność szczególnie teraz, kiedy wielu z nas z okazji zbliżających się świąt szuka prezentów dla bliskich w Internecie.
mł. asp. Joanna Klimek
Komentarze (0)