Ul. Nowakowskiego w Biłgoraju wykonywana jest w ramach tzw. "schetynówek". Samorząd miasta na ten cel otrzymał dofinansowanie w kwocie 3 mln zł. Prace ruszyły pod koniec kwietnia. Postanowiliśmy sprawdzić na jakim są etapie. – Dotychczas przebudowaliśmy sieć sanitarną, wodociągową i energetyczną. Aktualnie wykonujemy kanalizację deszczową, oświetlenie uliczne, rowy odwadniające i przepusty. Prowadzimy też roboty brukarskie i ziemne – mówi Przemysław Myszka, kierownik budowy Skanska. Dodaje, że przed firmą kontynuacja robót ziemnych i brukarskich, wykonanie podbudowy drogi z kruszywa łamanego, nawierzchni bitumicznej oraz oznakowanie pionowe i poziome.
Do umocnienia skarp Skanska użyje płyt ażurowych i faszynady. – Faszyny to drewniane żerdzie połączone w wiązki. Faszyna tworzy naturalne zbrojenie skarpy i jest niezwykle skutecznym zabezpieczeniem przed jej erozją. Nasadzenia roślin w koronie skarpy dodatkowo wzmacniają konstrukcję. Mamy faszyny wykonane z drewna bez zdolności do kiełkowania (faszyny z drzew iglastych) oraz faszyny z drewna ze zdolnością do kiełkowania (np. faszyny wierzbowe). Wiązki ułożymy w zagłębieniach równolegle do skarpy i zamocujemy za pomocą drewnianych kołków. Na koniec zagłębienia wypełnimy ziemią – wyjaśnia kierownik budowy.
– Bazując na naszym dotychczasowym doświadczeniu, wykorzystujemy sprawdzone rozwiązania, ale też stale poszukujemy nowszych i bardziej innowacyjnych pomysłów. Starannie dobieramy technologie wykonywania projektów. Rozwiązania, jakie zastosujemy podczas przebudowy ul. Nowakowskiego, to krok w kierunku ochrony środowiska naturalnego oraz zrównoważonego rozwoju – podkreśla Piotr Subczak, dyrektor Oddziału Budownictwa Inżynieryjnego w Rzeszowie Skanska. – Zgodnie z regułami zrównoważonego rozwoju nasze działania prowadzimy w sposób, który minimalizuje wpływ inwestycji na środowisko naturalne – dodaje Piotr Subczak.
Firma do końca sierpnia planuje wykonie podbudowy i robót nawierzchniowych. – Roboty prowadzone w pasie drogowym lub jego bezpośrednim sąsiedztwie należą do grupy prac szczególnie niebezpiecznych ze względu na duże zagrożenie dla osób wykonujących pracę oraz dla postronnych uczestników ruchu. Dlatego też kierowców, pasażerów i mieszkańców okolic prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności oraz stosowanie się do oznakowania tymczasowego wprowadzonego na czas robót – apeluje Przemysław Myszka.
Komentarze (0)