reklama
reklama

Posterunek w Turobinie w 2017 r.?

Opublikowano:
Autor:

Posterunek w Turobinie w 2017 r.? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Biłgorajskie
reklama

Przez ostatnie miesiące trwały rozmowy między samorządami Obszy i Turobina a komendą policji w Lublinie w sprawie powrotu posterunków policji na teren tych gmin. Czy znane są już jakieś konkrety? Z pytaniem zwróciliśmy się do Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie. - Na terenie powiatu biłgorajskiego uznano za zasadne utworzenie PP w następujących miejscowościach miejscowościach: Turobinie i Obszy. W Turobinie proponowany na siedzibę posterunku policji obiekt  jest własnością Gminy.  Pomieszczenia wymagają przeprowadzenia wielobranżowego remontu oraz wyposażenia - mówi nadkom. Renata Laszczka-Rusek, rzecznik prasowy KWP  w Lublinie. Jak wyjaśnia rzecznik, w związku z tym , że przewidziany na Posterunek Policji w Turobinie lokal nie jest  własnością , ani też nie jest w trwałym zarządzie Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie, to zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie może ona ponosić na rzecz tego lokalu żadnych kosztów(w tym związanych z modernizacją  i dostosowaniem obiektu na potrzeby Policji). - Oszacowana została wstępna wartość  prac adaptacyjnych w celu dostosowania obiektu na potrzeby Posterunku Policji . Za wcześnie na tą chwilę,  aby mówić o konkretach. Prognozowany termin otwarcia, to druga połowa 2017 roku - dodaje nadkom. Laszczka-Rusek. Przypomnijmy, że wartość robót niezbędnych do zagospodarowania pomieszczeń na potrzeby policji wynosi prawie 280 tys. zł.

reklama

Jeśli chodzi o gminę Obsza, to jak podaje rzeczniczka policji, w lipcu 2016 roku wójt poinformował, iż gmina jest zainteresowana utworzeniem posterunku policji w Obszy, jednakże w gminnym zasobie nieruchomości nie posiadają lokalu czy też obiektu, który spełniałby wymagania resortowe Policji.

Warto też zaznaczyć, że planując odtwarzanie lub utworzenie posterunku lub komisariatu Policji, właściwy Komendant Miejski czy też Powiatowy bierze pod uwagę kilka aspektów. Po pierwsze jest to stan bezpieczeństwa na terenie danej gminy, poprzedzony szczegółową analizą (zagrożenie niektórymi przestępstwami: kradzieże, włamania, rozboje, bójki i pobicia, uszkodzenia ciała, wypadki drogowe, przestępstwa gospodarcze,  nietrzeźwi kierujący, przestępstwa narkotykowe, uszkodzenia mienia itp oraz wykroczeniami spożywanie alkoholu w miejscu publicznym, kolizje drogowe itp.). Bardzo istotny jest także czas reakcji na zdarzenie, a więc czas od momentu zgłoszenia zdarzenia do czasu podjęcia interwencji przez policjantów. Brane są pod uwagę również wnioski lokalnej społeczności wynikające z konsultacji społecznych, interpelacji samorządów lokalnych, stowarzyszeń i fundacji mających w swoim statusie działania związane z dbaniem o bezpieczeństwo. Ważna jest też dostępność do Policji lokalnej społeczności (odległość od siedziby Policji, możliwość dojazdu itp.). I ostatni warunek, przysparzający naszym samorządom największe problemy, to możliwości lokalowe.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama