W miniony weekend kolejne osoby zgłosiły się do biłgorajskiej komendy i powiadomiły, że padły ofiarą oszusta. Policjanci przyjęli zgłoszenie o oszustwie na BLIK-a. W tym przypadku 28-letnia mieszkanka gminy Józefów przy pomocy jednego z komunikatorów została poproszona przez znajomą o pomoc w płatności on-line. Oszust podszywający się za koleżankę oznajmił, że właśnie przez Internet robi zakupy. Niczego nie podejrzewająca kobieta dwukrotnie podała kod BLIK i potwierdziła transakcję na łączną kwotę 3 tys. złotych. Chwilę po tym odezwała się do 28-latki prawdziwa znajoma, ostrzegając, że ktoś włamał się na jej konto i rozsyła wiadomości z prośbą o pomoc finansową. Kobieta zrozumiała, że została oszukana i zgłosiła sprawę na policję.
Również 27-letnia mieszkanka gminy Józefów podczas sprzedaży spodni na portalu społecznościowym straciła ponad 7 tys. zł. Po wystawieniu ogłoszenia na popularnym portalu internetowym szybko odezwał się zainteresowany kupnem. Kobieta kliknęła w podesłany link, została przekierowana na stronę swojego banku i zalogowała się. Otrzymała komunikat, aby podała hasło i dane. Wówczas kobieta szybko opuściła stronę i zablokowała swoje konto w banku. Niestety, oszust uzyskał dostęp do konta 27-latki i wypłacił ponad 7 tys. zł. Okoliczności tych zgłoszeń są przez policjantów wyjaśniane.
– Przestępcy, pokonując zabezpieczenia internetowe, uzyskują dostęp do naszych aplikacji i podszywają się za znajomą/znajomego. Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa radzimy potwierdzanie tożsamości osób, które piszą do nas przez internetowe komunikatory, szczególnie gdy proszą o podanie kodów BLIK – najlepiej od razu zadzwonić do takiej osoby. Nie klikajmy w podsyłane przez nieznajomych linki – apeluje sierż. sztab. Joanna Pilarska z Komendy Powiatowej Policji w Biłgoraju.
reklama
Komentarze (0)