Zamknięcie jednej z sal obsługi od 18 marca wynika z braku możliwości zapewnienia wystarczającej obsady z uwagi na nieprzewidziane nieobecności pracowników. – Dlatego jesteśmy zmuszeni tymczasowo zawiesić bezpośrednią obsługę płatników składek i ubezpieczonych w budynku przy Krzeszowskiej. Mamy nadzieję, że nie potrwa to długo – dodaje Anna Pietras-Okoń, naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji w biłgorajskim ZUS. Otwarta pozostaje sala przy ul. Kościuszki, która udziela informacji w sprawach emerytur, rent i zasiłków. Funkcjonują również wszystkie wydziały tzw. zaplecza, rozpatrujące wnioski. Bezpośrednią obsługę ubezpieczonych i przedsiębiorców zapewniają placówki w Zamościu i Janowie Lubelskim. ZUS jednak zachęca do kontaktu przez e-wizytę, czyli wideorozmowę. E-wizytę w biłgorajskim oddziale można umówić z dnia na dzień. Wolnych terminów jest wiele. Klienci mogą przesyłać wnioski i dokumenty: pocztą tradycyjną, przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS lub dostarczać je do zabezpieczonej skrzynki w budynku Zakładu. Działa także infolinia (22 560 16 00, w godz. 7.00-18.00).
Małgorzata Korba, rzecznik ZUS w województwie lubelskim
Komentarze (0)