Wczoraj do biłgorajskich policjantów zgłosiła się 24-letnia mieszkanka gminy Biłgoraj, która padła ofiarą oszustwa. Kobieta stwierdziła, że za pośrednictwem popularnego komunikatora otrzymała prośbę od swojej koleżanki o opłacenie za nią zamówienia. 24-latka postanowiła pomóc znajomej i przesłała jej kod BLIK. Po kilku minutach kobiety skontaktowały się telefonicznie i okazało się, że nieznany sprawca włamał się na konto społecznościowe znajomej i podszywając się pod nią, bez jej wiedzy oraz zgody rozesłał do przyjaciół na popularnym komunikatorze wiadomość z prośbą o pomoc w dokonaniu płatności kodem BLIK za zamówienie. 24-latka, która zdecydowała się pomóc znajomej, straciła prawie 500 złotych.
W podobny sposób została oszukana znajoma mieszkanki Zamościa. 29-latka powiadomiła policjantów, że ktoś włamał się na jej konto na portalu społecznościowym i używając jej danych przez komunikator, rozesłał do znajomych prośbę o finansowe wsparcie. Zareagowała jej przyjaciółka. Dokonała wpłaty poprzez system płatności BLIK i w ten sposób straciła około 500 złotych.
Przypominamy, że proceder oszustw na BLIK staje się coraz bardziej popularny. Oszuści włamują się na konto społecznościowe i podszywają się pod osobę znajomą. Następnie wysyłają wiadomość, że pilnie potrzebują finansowego wsparcia, obiecując oczywiście zwrot pieniędzy. Proponują łatwy sposób przelania wskazanej kwoty – wystarczy zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem i przesłać go podszywającemu się pod „znajomego” oszustowi. Przekazany kod wystarczy, aby natychmiast wypłacić pieniądze z bankomatu.
mł. asp. Joanna Klimek
reklama
st. asp. Dorota Krukowska-Bubiło
Komentarze (0)