Apelujemy o rozwagę oraz przypominamy, że oszuści ciągle modyfikują swoje metody. Nie klikajmy w podesłane nam od nieznajomych linki i nie podawajmy swoich danych oraz kodów aktywacyjnych! W tym przypadku przesłany link różnił się tylko brakiem kropki przed znakiem pl. Sprawę oszustw prowadzą biłgorajscy policjanci. W poniedziałek 23 listopada do policjantów zgłosili się dwaj mieszkańcy powiatu biłgorajskiego, którzy zostali oszukani. Z relacji mężczyzn wynikało, że na popularnym portalu ogłoszeniowym wystawili na sprzedaż różne przedmioty. 27-latek chciał sprzedać dekoracje ślubne, a 22-latek telefon komórkowy. Jak się okazało, sposób działania oszusta był taki sam w obydwu przypadkach. Mężczyźni otrzymali wiadomość od osoby zainteresowanej kupnem przedmiotów. Po ustaleniu szczegółów transakcji otrzymali wiadomość z linkiem łudząco podobnym do portalu ogłoszeniowego, który przekierował ich na stronę internetową, na której mieli wpisać numer karty wraz z kodem zabezpieczającym, co też zrobili. Po wszystkim okazało się, że z kont mężczyzn „zniknęły” pieniądze. Z konta 27-latka zniknęło ponad 12 tysięcy złotych, a 22-latek stracił prawie 300 złotych. Policjanci wyjaśniają okoliczności i poszukują oszustów oraz apelują o zachowanie ostrożności w tego typu transakcjach. Przypominamy, że pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy, idąc z duchem czasu, tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Policjanci apelują, aby zwracać uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości, czy tak jest faktycznie, skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Podobnie jeśli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę, gdzie mamy podać swój numer konta i kod autoryzacji, nie róbmy tego. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online, a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji.
mł. asp. Joanna Klimek
Komentarze (0)