Polskie Gospodarstwa Rolne, potocznie zwane PGR-ami, funkcjonowały niegdyś w wielu gminach. Ich właścicielem było państwo. Samorządy, w których takie jednostki funkcjonowały, miały szansę na wsparcie finansowe. – Najsilniejsze wsparcie kierujemy do tych gmin, które są najbiedniejsze. Chcemy, by ta szarość odziedziczona po PRL, po pierwszych 20 latach III RP, nareszcie została rozświetlona przez nowe inwestycje i nowoczesność – mówił premier Mateusz Morawiecki, ogłaszając program. Dana gmina mogła złożyć maksymalnie 3 wnioski na 3 inwestycje. Minimalna wartość kosztorysowa inwestycji to 50 tys. zł, natomiast maksymalna 5 mln zł. Znane są już wyniki konkursu. Z terenu naszego powiatu wsparcie otrzymały dwa samorządy: gminy Obsza i Księżpol. Gmina Księżpol wnioskowała o 600 tys. zł, otrzymała 500 tys. zł. Środki te przeznaczy na budowę chodnika w miejscowości Korchów Pierwszy. Wykonana zostanie również termomodernizacja budynku świetlicy i remizy OSP w Korchowie Pierwszym wraz z wymianą pokrycia dachowego, drzwi garażowych. Zagospodarowany zostanie plac przed remizą wraz z drogą dojazdową oraz wybudowana zostanie altana integracyjna. Gmina Obsza wnioskowała o wsparcie w kwocie 1 mln zł. Otrzymała natomiast 800 tys. zł. Kwota zostanie przeznaczona na remont dróg gminnych i wewnętrznych na terenie miejscowości Obsza i Wola Obszańska. Przewidywany zakres robót to: prace przygotowawcze w tym rozbiórkowe, remont nawierzchni bitumicznej, zabezpieczenie zjazdów przy krawędzi jezdni, zabezpieczenie krawędzi poboczy kostką brukową oraz kruszywem, roboty wykończeniowe, przebrukowanie części nawierzchni chodników, remont oznakowania poziomego oraz pionowego.
Był PGR, będą inwestycje
Opublikowano: Aktualizacja:
Autor:
reklama
Przeczytaj również:
Wiadomości Biłgorajskie
reklama
Wnioski w pierwszej kolejności były opiniowane przez właściwe oddziały terytorialne Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa – w zakresie potwierdzenia zlokalizowania inwestycji w miejscowości, w której funkcjonowały PGR-y. Po zaopiniowaniu wniosku właściwy oddział terenowy KOWR odsyłał wniosek wraz z opinią do gminy. Gmina składała kompletny wniosek (w tym zawierający opinię KOWR) do właściwego wojewody. Wnioski były oceniane przez Komisję do spraw Wsparcia Jednostek Samorządu Terytorialnego powołaną przy Prezesie Rady Ministrów.
Łączne wsparcie na kwotę 11,3 mln zł otrzymało 18 samorządów z terenu województwa lubelskiego.
reklama
reklama
reklama
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE
reklama
Komentarze (0)