„Wyrwij marchewkę” – kreatywność, koncentracja i integracja dzieci w powiecie biłgorajskim
Projekt „Wyrwij marchewkę” to inicjatywa uczennic II Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie przy Zespole Szkół Budowlanych i Ogólnokształcących w Biłgoraju, która powstała w ramach ogólnopolskiej olimpiady „Zwolnieni z teorii”. Uczestniczki tłumaczą, że celem inicjatywy jest pobudzenie kreatywności, poprawienie koncentracji oraz integracja uczniów klas 1-4 szkół podstawowych w powiecie biłgorajskim poprzez różnorodne warsztaty i zabawy edukacyjne.
-W ramach projektu prowadziłyśmy warsztaty dla uczniów szkół podstawowych w Zespole Szkół w Goraju, w Samorządowym Zespole Szkół im. Józefa Piłsudskiego we Frampolu oraz w Zespole Szkół Samorządowych im. Jana Pawła II w Tereszpolu Zaorendzie. Podczas ferii prowadziłyśmy warsztaty w GOK-u w Goraju i w MGOK-u we Frampolu. Warsztaty prowadzone w ramach projektu „Wyrwij marchewkę” miały charakter zabaw ruchowych oraz koncentracyjnych, których celem było rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, poprawa koncentracji, a także kreatywności uczniów. Wspólna zabawa i aktywność fizyczna nie tylko poprawiają zdolności intelektualne dzieci, ale także kształtują ich umiejętności społeczne i integracyjne — tłumaczą uczestniczki projektu.
Jednym z ważniejszych elementów warsztatów była edukacja dzieci na temat szkodliwości nadmiernego korzystania z telefonów oraz sposób na skuteczną naukę i koncentrację na lekcjach.
-Uczyłyśmy dzieci również pracy w grupach i uświadamiałyśmy dzieci o szkodliwości długiego korzystania z telefonu i wspominałyśmy o tym jak się lepiej uczyć i skupić na lekcjach - dodają członkinie projektu.
Działania z myślą o przyszłości
Projekt „Wyrwij marchewkę” to przykład działań młodych ludzi, którzy angażują się w projekty na rzecz swojej społeczności, wspierając rozwój swoich rówieśników. W ramach inicjatywy uczennice II LO w Biłgoraju nie tylko przekazują wiedzę, ale także angażują się w działania, które mają realny wpływ na rozwój dzieci w ich lokalnych społecznościach.
Olimpiada "Zwolnieni z teorii"
"Zwolnieni z teorii" to ogólnopolska olimpiada projektów społecznych, w której uczniowie szkół ponadpodstawowych mają możliwość zdobywania praktycznej wiedzy poprzez samodzielne organizowanie projektów społecznych. Program pozwala uczestnikom rozwijać umiejętności zarządzania, pracy zespołowej, komunikacji oraz rozwiązywania problemów. Po ukończeniu projektu, młodzież otrzymuje międzynarodowy certyfikat zarządzania projektami wydany przez Project Management Institute, co stanowi cenne uzupełnienie ich kompetencji na rynku pracy.
Komentarze (0)