We wtorek, 13 maja 2025 roku, w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego w Lublinie, podpisano umowę na dofinansowanie projektu „Poprawa dostępności budynków oświatowych na terenie MOF Biłgoraja”. Całkowita wartość projektu wynosi 1 199 940,16 zł, z czego dofinansowanie stanowi kwotę 1 019 949,10 zł.
Projekt, który będzie realizowany przez gminę Księżpol, ma na celu poprawę dostępności edukacji w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Księżpolu. W ramach inwestycji, poprawie ulegnie zarówno dostępność architektoniczna, jak i informacyjno-komunikacyjna budynku szkoły, co umożliwi pełniejszy dostęp do edukacji osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Jednym z głównych założeń projektu jest likwidacja barier komunikacyjnych, zarówno poziomych, jak i pionowych. W budynku szkoły zostaną zamontowane platformy schodowe oraz wybudowana pochylania terenowa przed głównym wejściem. Na każdej kondygnacji szkoły powstaną także toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Projekt przewiduje również, że szkoła stanie się dostępna dla osób z dysfunkcjami wzroku oraz dla tych, którzy poruszają się na wózkach inwalidzkich. Ponadto, w celu zapewnienia bezpieczeństwa, na wyższych kondygnacjach budynku zamontowane zostaną krzesła ewakuacyjne.
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej, planowane są zakupy planów tyflograficznych, mobilnej pętli indukcyjnej oraz dostosowanie strony internetowej szkoły do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo, przewidziano zapewnienie dostępu do tłumacza Polskiego Języka Migowego oraz opracowanie procedur wstępu na teren szkoły dla osób z psem asystującym lub przewodnikiem. W projekcie znajdzie się także zakup lamp, tabliczek informacyjnych oraz nakładek na poręcza.
Gmina Księżpol już teraz przygotowuje się do rozpoczęcia realizacji projektu, którego zakończenie zaplanowano na koniec 2025 roku. Dzięki tej inwestycji, dostęp do edukacji w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II stanie się łatwiejszy i bardziej dostępny dla wszystkich uczniów, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb.
Komentarze (0)