W Gminnej Bibliotece Publicznej w Aleksandrowie oraz Szkole Podstawowej im. Dzieci Zamojszczyzny w Aleksandrowie odbył się projekt literacko-artystyczny „Kreatywne spotkania z lekturami”. Wzięli w nim udział uczniowie klas szóstych, którzy pod opieką nauczycielki języka polskiego, Anny Kwiatkowskiej, mieli okazję twórczo zapoznać się z dwoma książkami: „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza oraz „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika.
Projekt realizowany był w ramach międzynarodowego przedsięwzięcia „#ReadForReal! Czytaj. Serio!”, które trwało od 11 listopada do 12 grudnia bieżącego roku. Był to element większego, europejskiego święta literatury i twórczości, prowadzonego przez konsorcjum organizacji z pięciu krajów. Celem projektu było aktywne promowanie czytelnictwa, nowatorskie poznawanie lektur oraz rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
W ramach projektu uczniowie pracowali w sześciu zespołach projektowych, realizując różnorodne zadania. Pierwszym z nich było stworzenie kolaży, które miały na celu przedstawienie za pomocą formy graficznej wybranego miejsca, bohatera lub wydarzenia z lektur. Powstałe prace plastyczne były nie tylko atrakcyjną scenografią podczas podsumowania projektu, ale zostały również wystawione w bibliotece, gdzie będzie je można oglądać do końca roku.
Kolejnym zadaniem było przygotowanie głośnego czytania fragmentu jednej z książek, które stanowiły tematykę projektu. Uczniowie musieli wybrać teksty zawierające dialogi, a następnie zaprezentować je w formie scenek teatralnych. Podczas tych wystąpień liczyły się nie tylko poprawna interpretacja tekstu, ale również staranność w doborze kostiumów, rekwizytów oraz umiejętność gry aktorskiej. Trzecim i ostatnim zadaniem był quiz wiedzy o książkach, który wywołał wiele emocji. W trakcie jego trwania liczyła się zarówno wiedza, jak i odrobina szczęścia, gdyż pytania były losowane.
Projekt został oceniony przez komisję w składzie: przewodnicząca Anna Ksiądz, wicedyrektor szkoły, nauczycielka języka polskiego Anna Kwiatkowska oraz nauczycielka matematyki Magdalena Bździuch. Oceny dotyczyły poprawności wykonania zadań oraz zaangażowania i kreatywności uczniów. Po zsumowaniu punktów, pierwsze miejsce zajęły dwa zespoły: z klasy VI a (w składzie Hanna Adamowicz, Róża Sawa, Kamila Kołodziej, Antoni Grabias) oraz z klasy VI b (w składzie Marcelina Rataj, Piotr Michoński, Kornelia Wardach, Piotr Kupczak).
Zakończenie projektu było pełne emocji, a młodzież mogła pochwalić się swoimi umiejętnościami i twórczym podejściem do literatury. Uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody, a wszyscy uczestnicy wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem. Projekt „Kreatywne spotkania z lekturami” stanowił wspaniałą okazję do rozwoju umiejętności krytycznego myślenia i współpracy, a także zachęcił młodych ludzi do głębszego wniknięcia w świat literatury.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.