We wtorek 26 sierpnia do biłgorajskiej komendy zgłosiła się 37 - latka z powiatu biłgorajskiego, która padła ofiarą oszustwa. Jak ustalili policjanci odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako „pracownik banku z departamentu bezpieczeństwa”.
Podczas rozmowy usłyszała, że na jej dane ktoś usiłował zaciągnąć kredyt, a ona musi pomóc w ustaleniu oszusta. 37 – latka postanowiła współpracować. Jak wynika z jej relacji odebrała telefony od trzech osób, które podając się za pracowników banku wydawały jej polecenia. W wyniku ich manipulacji udała się do banku i wypłaciła gotówkę. Następnie we wpłatomacie przy pomocy kodów, które podawał jej rzekomy „pracownik banku” dokonała kilku wpłat. W efekcie straciła prawie 14 tysięcy złotych.
-Po raz kolejny apelujemy o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym, by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów. Nie wykonujmy również poleceń nieznajomych, szczególnie jeżeli dotyczą one naszych finansów. Nie instalujmy żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania - apeluje starszy aspirant Joanna Klimek z KPP Biłgoraj
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.