Zakończył się projekt literacko-artystyczny „Kreatywne spotkania z lekturami”, który został zrealizowany przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Aleksandrowie we współpracy z Szkołą Podstawową im. Dzieci Zamojszczyzny w Aleksandrowie. Projekt miał na celu aktywne promowanie czytania, nowatorskie poznawanie oraz utrwalanie wiedzy o lekturach, a także doskonalenie umiejętności współpracy wśród młodych ludzi.
W projekcie udział wzięli uczniowie klas szóstych, pod opieką nauczyciela języka polskiego, Anny Kwiatkowskiej. W ramach działań projektowych młodzież pracowała w sześciu zespołach, realizując różnorodne zadania. Zajęcia były częścią szerszego przedsięwzięcia międzynarodowego – projektu „#ReadForReal! Czytaj. Serio!”, który odbywał się w dniach 11 listopada – 12 grudnia i był organizowany przez konsorcjum siedmiu organizacji z pięciu krajów, z liderem – polską Fundacją Powszechnego Czytania.
W ramach warsztatów uczniowie mieli za zadanie stworzenie kolaży, które miały na celu przedstawienie wybranego fragmentu lektury graficznie. Do wyboru były dwie książki: „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza oraz „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika. Efektem ich pracy były kolorowe i kreatywne prace plastyczne, które przez kilka tygodni można było podziwiać na wystawie w bibliotece. Kolejnym zadaniem była przygotowanie głośnego czytania wybranego fragmentu z jednej z książek, który musiał zawierać dialogi. Uczniowie zaprezentowali przygotowane scenki podczas podsumowania projektu, zwracając szczególną uwagę na interpretację tekstu, kostiumy, rekwizyty i grę aktorską. Trzecim zadaniem był quiz, w którym sprawdzono wiedzę uczestników na temat lektur. Emocje były duże, ponieważ zarówno wiedza, jak i szczęście przy losowaniu pytań decydowały o wyniku.
Wszystkie zadania były oceniane przez komisję, w skład której weszli: przewodnicząca Anna Ksiądz, wicedyrektor szkoły, nauczyciel języka polskiego Anna Kwiatkowska oraz nauczyciel matematyki Magdalena Bździuch. Pod uwagę brano zarówno poprawność wykonania zadań, jak i zaangażowanie i kreatywność zespołów. Po podsumowaniu wyników przyznano dwa równorzędne pierwsze miejsca. Zwycięzcami zostały zespoły: kl. VI a (Hanna Adamowicz, Róża Sawa, Kamila Kołodziej, Antoni Grabias) oraz kl. VI b (Marcelina Rataj, Piotr Michoński, Kornelia Wardach, Piotr Kupczak). Wszystkie zespoły otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz nagrody.
Projekt „Kreatywne spotkania z lekturami” stanowił doskonałą okazję do rozwijania kluczowych umiejętności, takich jak krytyczne myślenie, twórcze podejście do literatury oraz umiejętność pracy w grupie. Dzięki zaangażowaniu uczniów, przedsięwzięcie okazało się ogromnym sukcesem, który pozwolił uczestnikom na głębsze zrozumienie treści lektur w sposób atrakcyjny i twórczy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.