Po zostawieniu swojego numeru telefonu otrzymał telefon od osoby podającej się za konsultanta inwestycyjnego, która szczegółowo wyjaśniła mu zasady inwestowania i zachęciła do wpłaty 1 000 złotych na wskazane konto. W ramach „promocji” mężczyzna miał otrzymać dodatkowy bonus w wysokości 500 złotych.
Po dokonaniu wpłaty mężczyzna nawiązał kontakt z rzekomym doradcą finansowym, który miał prowadzić jego inwestycje. Po pewnym czasie „doradca” zaczął naciskać na dokonanie większych wpłat oraz proponował zaciągnięcie pożyczek, by zwiększyć kapitał inwestycyjny. Kiedy 61-latek zdecydował się wypłacić środki, otrzymał telefon od kobiety, która zażądała podania danych do logowania na stronie inwestycji. Gdy odmówił, zadzwonił kolejny mężczyzna, podający się za pracownika Komisji Nadzoru Finansowego, który poprosił o podanie kodu BLIK w celu weryfikacji.
Mężczyzna zorientował się, że ma do czynienia z próbą oszustwa i zgłosił sprawę na Policję. Funkcjonariusze apelują do wszystkich, aby nie ulegać presji i nie przekazywać nikomu swoich danych do kont bankowych ani kodów BLIK, zwłaszcza gdy rozmówcy podszywają się pod instytucje finansowe lub urzędowe.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.