reklama

Chciała sprzedać rower, tylko na tym straciła i to nie mało

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: pixabay

Chciała sprzedać rower, tylko na tym straciła i to nie mało - Zdjęcie główne

zdjęcie poglądowe | foto pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje biłgorajskie45-latka padła ofiarą oszustwa podczas sprzedaży roweru przez internet. Straciła 12 tysięcy złotych po kontakcie z osobami podszywającymi się pod pracowników banku. Sprawa przypomina o konieczności zachowania ostrożności podczas transakcji online.
reklama

45-latka z powiatu padła ofiarą oszustwa podczas próby sprzedaży roweru przez internet. Kobieta wystawiła ogłoszenie na popularnym portalu, a szybko skontaktował się z nią rzekomy kupujący, który zaproponował wysyłkę roweru za pośrednictwem kuriera. Po chwili poszkodowana otrzymała maila informującego o wykonaniu przelewu.

Niedługo potem zaczęła otrzymywać telefony od mężczyzn, którzy twierdzili, że doszło do nieprawidłowości w płatności i trzeba je skorygować. Jeden z rozmówców, podający się za „pracownika banku”, pod legendą zwrotu nadpłaty, przekazał kobiecie kod, który ta wpisała w aplikacji bankowej. Kolejny polecił generowanie kodów BLIK. Wykonując te polecenia, 45-latka nieświadomie umożliwiła oszustom wypłatę 12 tysięcy złotych z jej konta.

reklama

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności podczas transakcji internetowych. Przypomina, aby nie udostępniać danych, haseł czy kodów osobom podającym się za pracowników banku i nie klikać w podejrzane linki, które mogą prowadzić do stron wyłudzających dane. Rozsądek i przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa to najlepsza ochrona przed oszustwami.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo