Zakupy online to dziś codzienność – wygodne i szybkie, jednak niepozbawione ryzyka. Przekonała się o tym 40-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa internetowego. Kobieta zamówiła elektryczną hulajnogę, za którą zapłaciła z góry ponad 2 tysiące złotych. Niestety, zamówiony towar nigdy do niej nie dotarł.
Z relacji pokrzywdzonej wynika, że kilka dni wcześniej natknęła się w Internecie na atrakcyjną ofertę sprzedaży hulajnogi. Po opłaceniu zamówienia otrzymała e-mail z potwierdzeniem transakcji i oczekiwała na przesyłkę. Gdy po kilku dniach paczka nie nadeszła, próbowała skontaktować się ze sprzedawcą. Wtedy odkryła, że strona internetowa sklepu przestała istnieć. Zorientowała się, że została oszukana.
Sprawą zajmują się teraz odpowiednie służby, które poszukują sprawców. Jednocześnie apelują o zachowanie szczególnej ostrożności podczas zakupów w sieci. Warto pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
Stosowanie zasady ograniczonego zaufania;
Korzystanie wyłącznie ze sprawdzonych portali sprzedażowych;
Weryfikowanie sprzedawcy, opinii i komentarzy;
Sprawdzanie danych kontaktowych sklepu – ich brak lub obecność zagranicznych adresów może być sygnałem ostrzegawczym;
Zachowanie wszelkiej korespondencji z kontrahentem;
Ostrożność wobec podejrzanie niskich cen;
Unikanie otwierania nieznanych linków z wiadomości e-mail;
Unikanie przedpłat, szczególnie przy większych kwotach – bezpieczniejszą opcją jest płatność za pobraniem;
Sprawdzanie przesyłki przy kurierze i sporządzanie protokołu w razie niezgodności.
Oszustwa internetowe stają się coraz powszechniejsze, dlatego tak ważna jest czujność i rozwaga podczas transakcji online.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.