- Reklama -

- Reklama -

Od dziś można składać wnioski

Mieszkańcy Biłgoraja mają okazję wzięcia udziału w projekcie "Wykorzystanie energii przyjaznej środowisku poprzez montaż instalacji fotowoltaicznych". Dzięki temu uzyskają 50% dofinansowania do inwestycji.

Wzór wniosku o dofinansowanie oraz wzór umowy użyczenia dostępne są tutaj.  (Strona internetowa Urzędu Miasta Biłgoraj).
Komplet dokumentów będzie można składać w terminie od 1.08.2019 r. (środa) do 2.09.2019 r. (poniedziałek).

W ramach projektu zainstalowane zostaną zestawy fotowoltaiczne o mocy 3,2 KW na budynkach mieszkalnych osób prywatnych na terenie miasta Biłgoraj. Istnieje również możliwość montażu instalacji na budynkach gospodarczych oraz na gruncie.

Zakładane dofinansowanie, obejmujące zakup oraz montaż nowych instalacji odnawialnych źródeł energii do produkcji energii elektrycznej, dzięki wykorzystaniu ogniw fotowoltaicznych wyniesie 50% kosztów kwalifikowalnych. Mieszkańcy poniosą koszty podatku VAT naliczonego od kosztów całej instalacji. Szacowany wkład mieszkańca przy instalacji fotowoltaicznej wykonanej na budynku mieszkalnym wyniesie około 7 700 zł, (w tym VAT 8%) a dla instalacji na budynku gospodarczym oraz na gruncie wyniesie około 9 700 zł (w tym VAT 23%). Mieszkańcy, którzy zamierzają zamontować ogniwa fotowoltaiczne na gruncie, dodatkowo muszą wykonać na własny koszt projekt techniczny i dokonać zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę.

Ogniwa fotowoltaiczne nie będą montowane na dachu wykonanym z materiałów zawierających azbest. Powierzchnia, jaką zajmują ogniwa fotowoltaiczne o mocy 3,2 KW wynosi około 21 m2. Zalecane jest nachylenie dachu w kierunku południowym, dopuszcza się montaż na dachu z nachyleniem wschodnim lub zachodnim
Zamontowane instalacje przez 5 lat od zakończenia projektu stanowić będą własność Gminy Miasta Biłgoraj i przez ten czas zostaną użyczone do bezpłatnego użytkowania właścicielom bądź użytkownikom posesji. Po pięciu latach zostaną przekazane właścicielom lub użytkownikom posesji na własność. Budynki nieoddane do użytkowania muszą być oddane przed dniem montażu instalacji.
Realizacja zadania uzależniona jest od otrzymania dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014- 2020.

 

- Reklama -

3 Komentarze
  1. bbciastara mówi

    A słyszałam, że w najwiekszej gminie w powiecie czyli w Potogu Kurnym czy jakos tak. to tez te fotovolike beda zakłądac. Gadali zeby sie zapisywac w tej gminie zeby byc z duchem czasu i zeby te biomase robic. Nie bardzo wim po co te biomase robic ale kazali sie zapisywac to p[oszłam i sie zapisałam chopciaz tam nie mieszkam. A co? I gadali ze a dyc tanio bedzie całkiem bo tak z 15 tys tylko trzeba bedzie zapłacic i nam dadza toto. No i jeszcze zapłacic trzyba za tych no monterów i vat. No juz sie pogubiłam . Jaki ten vat ze go ni widac a płącic trzeba. A le wojt gadali ze dobrze bydzie to i poszłam. Ze dobrze ma byc tak bo ze dobrze jest juz to kazdy tam wie przeciez. I jakas hala maja tyz budowac . heh alez czasów dozyłam sobie. Bedzie hala? Stara juz jestem ale tak zapytam po co ta hala i komu bo zanim ja zbuduja to i ludzisków zabraknie bo co roku po sto czy dwiescie ubywa a młodziez ucieka gdzie moze. To komu ta hala i po co jak nikogo nie bedzie.

  2. M mówi

    Jakie ma znaczenie na dachu czy na gruncie (pozwolenia na swojej ziemi!! ), i jeszcze VAT prosument ma zapłacić, tak jak od emerytur. Debile kurwa

  3. Marek mówi

    Na szczescie tej fotowoltaiki w Tarnogrodzie nie robia. Wazniejszy rynek i odnowienie synagogi.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.