Zabiorą nam Hetmana? Czym dojedzie powiat?
Mimo próśb i apeli ze strony samorządowców i posłów różnych partii politycznych, PKP IC wciąż gra na zwłokę odnośnie pociągu IC Hetman. - Uważam, że pasażerowie i mieszkańcy powinni wiedzieć, co się wyprawia w państwowym przewoźniku kolejowym. Nie zamierzamy składać broni – mówi Michał Kańkowski, aktywista kolejowy z Biłgoraja. Więcej w Nowej Gazecie Biłgorajskiej.
Przypomnijmy. Już kilka miesięcy temu pojawiły informacje o planowanym skróceniu trasy pociągu Hetman. Miałby dojeżdżać tylko do Krakowa Głównego, a tu pasażerowie musieliby się przesiadać.
W opinii większości pasażerów, podzielanej przez samorządowców z regionu, proponowane przez PKP Intercity S.A. zamiany w rozkładzie jazdy dla Zamojszczyzny jako żywo przypominają znaną z roku 2009 praktykę tzw. celowego wygaszania popytu poprzedzającą całkowitą likwidację połączeń kolejowych. Albowiem niestety zmiany na gorsze nie dotyczą tylko planów likwidacji połączenia z Hrubieszowa do Wrocławia.
Sztucznie pogarszany jest też rozkład jazdy pociągu Górski łączącego Hrubieszów ze Świnoujściem. Zgodnie z zaprezentowanym na stroni: http://xn--portalpasaera-d5c.pl/ rozkładem jazdy. Od grudnia, pociąg ten będzie mieć wydłużony postój na stacji Lublin Główny z obecnych 25 minut do aż 47 minut na kursie z Hrubieszowa i z 30 minut do 45 minut na kursie do Hrubieszowa! Oznacza to, że podróż z Hrubieszowa do Warszawy wydłuży się o niemal 10 proc. bez żadnej istotnej przyczyny, a przyjazd tego pociągu do Hrubieszowa przesunie się na 6 minut po północy! Wyjazd zaś planowany będzie na godzinę 3:56. Nieoficjalnie usłyszeliśmy, iż jest to wynik chęci utrzymania za wszelką cenę skomunikowania pociągów Górski i Sztygar (relacji Lublin – Katowice), które i tak nie ma szans na zdobycie zaufania pasażerów z uwagi na zbyt krótki czas przesiadki w Lublinie (jedynie 5 minut) oraz późną porę nocną. Warto w tym miejscu przypomnieć, iż jeszcze w rozkładzie jazdy na rok 2023 pociąg Zamoyski łączący Hrubieszów z Warszawą i Pomorzem wyjeżdżał z Hrubieszowa po godzinie 6 rano i wracał około godziny 21. Jego przesunięcie na godziny późnowieczorne i wczesnoporanne spotkało się przed rokiem z protestami pasażerów, które PKP Intercity zignorowało – pisze Michał Kańkowski z Biłgoraja.
(…)
Więcej w najnowszym papierowym wydaniu Nowej Gazety Biłgorajskiej.
Zwija się Polska. Człowiek przeżył już dużo lat. Pamiętam jak sld zaczęło walczyć z dziećmi nienarodzonymi. Jak chciano wprowadzić aborcje na życzenie. Powódź stulecia 1997 i początek ich końca. Dzisiaj pigułka po, aborcja, lekcje religii ze szkoły, związki wbrew nauce kościoła. Takie rzeczy chcą wprowadzić. Głosują za i popierają. Chodzą do kościoła. Żyjąc wbrew przykazaniom. Bóg patrzy i daje znaki. Żadna władza walcząca z Bogiem nigdy nie utrzyma się. Nie dajmy nabierać się że jesteśmy zacofani bo wierzymy w Boga. Nie ulegajmy manipulacjom i sztucznym tematom. Robią to celowo by odwrócić naszą uwagę. Patrzmy na znaki. Z Bogiem bądźmy zawsze.
Nikt nie mówi, ale ważna jest też elektryfikacja odcinka od Stalowej Woli, aby nie tracić czasu na wymianę lokomotyw.
Najpierw niech uruchomią chociażby szynobusy Regio w przykładowej relacji Lublin – Zawada – Biłgoraj – Stalowa Wola – Lublin. Skoro można do Bełżca to i tutaj się da. Na początek wystarczy a i zbada się potencjał regionu jeśli chodzi o zapotrzebowanie na pociągi. Potem można się bawić w elektryfikację.
o, pislamski propagandysta Cogito wstał z łóżeczka. Siku już było? Najnowszy przekaz dotarł? To ja coś dodam bezmyślny człowieku. Bal za nasze skończony. Rachunek wystawiony, trzeba płacić. Miło słuchać tych pisków i ujadan po ośmiu latach okupacji. Wart było czekać.
co za fraier z ciebie
Jakiś lewak rowerowy i do tego zryte pod beretem
Emigrant weż leki bo znowu w kaftan
Dziękujemy Donald
Sto bajerów dla frajerów na sto dni
USMIECHAJCIE SIĘ!!!!¡!! HA HA
Stan dewastacji państwa, który obserwujemy w Polsce od 13 grudnia 2023, przechodzi dziś w stan jego likwidacji. Rażące łamanie konstytucji, aroganckie przekraczanie prawa, siłowe przejmowanie instytucji, kneblowanie mediów, niszczenie gospodarki, struktur społecznych i demolowanie edukacji to procesy, które postępują każdego dnia coraz bardziej radykalnie. Wszystko w imię rzekomego „przywracania praworządności i naprawiania państwa”, jak głosi wszechobecna propaganda koalicji Donalda Tuska. Trwa narodowe ogłupianie, budzące u wielu smutną konstatację: jak Polska może być tak niszczona rękami samych Polaków?
„Sekcja utrzymania ruchu w Lublinie informuje, że w dniu 30.07.2024 r. o godz. 11:48 zjawił się hali sekcji CTON Lublin człowiek ubrany w kamizelkę z Logo DB z akcentem niemieckim i w rozmowie ze mną zapytał o możliwość zrobienia zdjęć hali napraw oraz zdjęć lokomotyw. Poruszał się samochodem marki VW Passat na niemieckich numerach rejestracyjnych. Wydałem kategoryczny zakaz robienia zdjęć i nakazałem natychmiastowe opuszczenie hali” — napisał Dariusz Mitula, zastępca naczelnika sekcji utrzymania ruchu w Lublinie.Za ujawnienie tego faktu został zwolniony
Dramatyczne spadki przeładunków w polskich portach. To efekt przekierowania towarów agro do niemieckich portów. O połowę spadły przeładunki zboża w naszych terminalach zbożowych. Polska stała się jedynie krajem tranzytowym, a przez upadek przewoźnika PKP Cargo, nasz kraj stracił szansę na to, aby stać się głównym hubem przeładunkowym Europy Środkowo-Wschodniej. I to po dziesięciu miesiącach rządu Tuska!
Niemiecka strategia rozwoju linii kolejowych w Europie Środkowo-Wschodniej całkowicie eliminuje polskie porty. Szczególnie dotyczy to portu Szczecin-Świnoujście z zablokowaną linią kolejową do Berlina. Przy bezsilności Tuska, po raz kolejny tracimy szanse na rozwój potencjału polskiej gospodarki –
Tym pociągiem ludzie z naszych rejonów głównie jeżdżą właśnie za Kraków.
wyborcy partii oszustów usmiechajcie się jak rudy wódz każe