- Reklama -

Z Indii i Indonezji do tereszpolskiej szkoły

Irma z Indonezji i Hiro z Japonii przez tydzień gościli w Zespole Szkół Samorządowych im. Jana Pawła II w Tereszpolu-Zaorendzie. Poza wspólnymi zajęciami z uczniami był również czas na poznawanie polskiej kultury i lokalnej historii.

Irma i Hiro przyjechali do szkoły w Tereszpolu dzięki programowi Międzynarodowego Wolontariatu Studenckiego AIESEC. Podczas tygodniowego pobytu zdążyli zaprzyjaźnić się z uczniami. Był to również czas na poznawanie kultury naszego kraju oraz historii. Szczególnie ważne było to dla Hiro, który obecnie studiuje na Uniwersytecie w Toronto. Fascynuje się on historią, szczególnie Europy, dlatego pobyt w Polsce był dla niego wyjątkowym doświadczeniem.

Uczniowie szkoły chętnie i aktywnie uczestniczyli w lekcjach prowadzonych przez zagranicznych gości. Poznawali przy tym kulturę innych krajów. Dowiedzieli się np. jak wyglądają banknoty w Indonezji oraz jak chodzi się w tradycyjnym stroju z tego regionu. Poza walorami kulturowymi tego typu wymiany niezwykle cenna jest nauka języka angielskiego. Uczniowie początkowo nieśmiało kontaktowali się z Hiro i Irmą w języku angielskim. Z dnia na dzień ich pewność siebie rosła. Tym samym kontakt i porozumiewanie stawało się prostsze.

Goście aktywnie spędzili wolny czas. Były wspólne ogniska, wycieczki oraz spotkania integracyjne. Zwiedzili m.in. Zwierzyniec, Sochy, Biłgoraj. Tu odwiedzili Zagrodę Sitarską i Muzeum Ziemi Biłgorajskiej.

Zagraniczni goście byli zachwyceni naszym krajem. Podkreślali, że jest tu cudownie. Otwartość ludzi, pyszne jedzenie i piękna okolica – to wszystko sprawiło, że ich pobyt był udany. Irma nie mogła znaleźć słów, aby opisać smak pierogów. Hiro, pasjonat historii, zachwycał się mapami wiszącymi w salach lekcyjnych.

Hiro i Irma na pożegnanie otrzymali kilka prezentów, które z pewnością będą im przypominać wizytę w Tereszpolu. Kto wie, może kiedyś tu powrócą. Z pewnością o szkole z Tereszpola będzie teraz głośno w całym świecie.

Dlaczego Hiro zdecydował się na udział w projekcie? – Jako student historii na Uniwersytecie jestem głęboko zafascynowany tajemniczą historią Europy wschodniej, zwłaszcza tych krajów Związku Radzieckiego – mówił. Dodał, że chciałby móc cofnąć się w czasie i ujrzeć na własne oczy to, co działo się kiedyś. Podróż do Polski była dla niego nie tylko przygodą, aby również spełnieniem marzeń.

Korzyści płynące z udziału w projekcie to praktyczna nauka języka angielskiego, zdobycie nowych umiejętności językowych, przełamanie bariery językowej wśród uczniów. Nie bez znaczenia jest również szerzenie tolerancji i wielokulturowości, poszerzenie wiedzy na temat innych krajów i kultur.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.