- Reklama -

- Reklama -

Wykorzystanie animacji i wideo w treściach reklamowych

Współczesne czasy to okres, w którym prym w komunikacji wiodą treści wizualne. Chcesz w sposób skuteczny przekazać swoje treści reklamowe? Uzupełnienie ich o atrakcyjną animacją to rozwiązanie, które sprawi, że komunikat wyróżni się spośród masy innych o podobnej tematyce. Pomoże też podkreślić treść reklamy, uwypuklić jej najważniejsze punkty.

- Reklama -

Gdzie znaleźć animację reklamową?

Animację do przekazu reklamowego można próbować stworzyć samemu. Do tego jednak niezbędne jest posiadanie umiejętności oraz doświadczenia w obsłudze programów służących do tworzenia takich materiałów. Co zrobić, jeżeli nie posiadasz takich zdolności, albo chcesz oszczędzić sobie trudu i czasu? Możesz zlecić wykonanie takich elementów profesjonalnemu studiu animacji. Jak na przykład MotionSlider, które przygotuje taki projekt według wskazanej koncepcji.

Co zyskujemy dzięki współpracy ze studiem animacji?

Oddanie tego zadania ludziom zawodowo zajmującym się tworzeniem animacji daje pewność, że zostaną one przygotowane w wysokiej jakości. W zależności od tego, jaki jest cel, który chcesz uzyskać, powinieneś wybrać odpowiedni rodzaj materiału. Przykładowo, jeśli chcesz lepiej zobrazować opowieść tworzącą reklamę w konwencji storytellingu, idealnie nada się do tego dynamiczna animacja dwuwymiarowa. Z kolei do promocji prowadzonej w social mediach bardziej przydatny okaże się odpowiednio przygotowany i przeprowadzony wideo marketing. Gdy przekaz ma być bardziej formalny, powinieneś zamówić stworzenie filmu korporacyjnego. Skutecznie podkreśli on najlepsze atuty i mocne strony reklamowanego produktu lub marki.

Jak wygląda taka współpraca?

- Reklama -

Zlecając wyprodukowanie zewnętrznemu studiu reklamowego wideo lub animacji, ważna jest wzajemna komunikacja. Tylko w przypadku dokładnego przedstawienia oczekiwań ze strony klienta, wykonawca będzie wiedział, w jakim kierunku powinien zmierzać z realizowanym projektem. Także na poszczególnych etapach realizacji zadania, warto pozostawać we wzajemnym kontakcie. Pomaga to uniknąć ewentualnych nieporozumień. Przykładową współpracę można podzielić na kilka punktów:

  1. ustalenie szczegółów projektu i przekazanie potrzebnych materiałów (zarys koncepcji, potrzebne logotypy, zdjęcia itd.)
  2. przygotowanie scenariusza i wycena projektu przez studio
  3. akceptacja projektu i jego realizacja
  4. dostarczenie gotowego projektu, ewentualnego naniesienia poprawek

Ile kosztuje realizacja zlecenia i ile trzeba na nią czekać?

Produkcja materiałów wideo dobrej jakości nie należy do najtańszych. Warto jednak przyłożyć do niej uwagę, by słabą stroną wizualną nie zaprzepaścić całości przekazu reklamowego. Koszt stworzenia minuty prostej animacji zaczyna się od paru tysięcy złotych. Wraz ze wzrostem skomplikowania projektu i dodawaniem kolejnych elementów, na przykład lektora, cena może osiągnąć jednak jeszcze więcej.

Długość oczekiwania na wykonanie takiego zlecenia również zależna jest od stopnia jego skomplikowania. Prostsze projekty mogą powstawać przez kilka dni. Bardziej złożone animacje będą zaś wymagały więcej nakładu pracy, a więc i poświęconego im czasu, nawet jeśli nie są specjalnie długie.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź