- Reklama -

Wola Różaniecka na Malcie

Skąd pomysł, aby wziąć udział w kursie? Kursy, realizowane w ramach programu Erasmus +, są dla nauczycieli fantastyczną szansą na to, aby nie tylko wzbogacić swój warsztat metodyczny, dokształcić się i zdobyć nowe narzędzia do codziennej pracy, ale także poznać nauczycieli z innych krajów, wymienić się doświadczeniami i nawiązać kontakty mówi Maria Koza, dyrektor szkoły. Dodaje, że będą one mogły w przyszłości zaowocować ciekawą, międzyszkolną i międzynarodową współpracą. Dzięki temu szkoła się rozwija, zwiększa się jakość jej pracy oraz poziom nauczania.

Dlaczego Malta? Jedna z uczestniczek mówi, że Malta została wybrana, ponieważ motywuje do używania języka – co dla nauczycieli angielskiego ma decydujące znaczenie. Gdybym uczestniczyła w podobnym kursie w Polsce, prawdopodobnie moja wiedza o metodach i sposobach nauczania byłaby podobna – tyle tylko, że nie miałabym szansy na rozwój własnych umiejętności językowych. A to one czynią ze mnie profesjonalnego i motywującego uczniów swoim przykładem – nauczyciela. Po drugie: żeby poznać anglistów z innych krajów, porozmawiać, podzielić się doświadczeniami i wiedzą, co w pracy nauczyciela jest zawsze bezcenne – mówi.

Nauczyciele zamiast hotelu wybrali pobyt u maltańskiej rodziny, aby jak najlepiej poznać tamtejszą kulturę, zwyczaje i codzienny styl życia. Ich nowym domem na tydzień stało się obszerne mieszkanie w kamienicy nad samym morzem. Kolejne dni upływały na zajęciach na kursie metodycznym z angielskiego. Szkoła LINK na Malcie okazała się obszernym, nowoczesnym, dobrze wyposażonym budynkiem. Lekcje interesująco i rzetelnie prowadziła  wykwalifikowana kadra (Andrew Bartolo Parnis, Brandon Cachia i Paulina). Zajęcia były ciekawe, inspirujące i pozwoliły na pogłębienie naszej wiedzy, zdobycie nowych doświadczeń i wzbogacenie  warsztatu pracy. Miałyśmy również okazję poznać innych uczestników. Towarzystwo było iście międzynarodowe. W klasie podczas zajęć spotykałyśmy się bowiem z Tajlandczykiem Kazu, Kolumbijką Alexsandrą, Libijczykiem Faisal, Włochem Francesco, Turczynką Hayryie oraz z wieloma osobami z Japonii, Pakistanu, Hiszpanii itp. To było bardzo ciekawe doświadczenie relacjonuje koordynator projektu, Dominika Postrzech-Mazurek. Dodaje, że podczas zajęć nie tylko czerpały ze źródeł, jakie przedstawiali i udostępniali im ich  prowadzący, ale także dzieliły się własnymi pomysłami i tymi elementami lekcji, które sprawdzają się u nich najlepiej. Jednak nie samą nauką i pracą człowiek żyje, dlatego też każdą wolną od zajęć chwilę starały się wykorzystać na zwiedzanie wyspy. Malta jest przepięknym krajem, oferującym odwiedzającym wiele atrakcji i niezapomnianych przeżyć. Fantastyczne zabytki, urocze zakątki i krajobrazy, przemili ludzie i przepyszna kuchnia – wszystko to sprawia, że na pewno jeszcze tu wrócimy i gorąco polecamy ten kraj jako kierunek wakacyjnych wypraw. Intensywny tydzień na Malcie minął w okamgnieniu i nadszedł czas na powrót do kraju. Wróciłyśmy jednak bogatsze o nowe doświadczenia, wiedzę, wrażenia i znajomości. Kolejny raz potwierdziła się teza, że podróże kształcą mówi Dominika Postrzech-Mazurek.

 Jak wyjaśnia Ewa Świtała, szkoła Link jest olbrzymia i ma bardzo dobre zaplecze metodyczne. Realizuje wiele kursów dla nauczycieli w ramach programu Erasmus + , a także kształci młodzież i dorosłych z całej Europy – wszystkich tych, którzy chcieliby uczyć się języka angielskiego w pięknym i słonecznym klimacie. Kurs metodyczny, w którym brałyśmy udział, był świetnie prowadzony, przemyślany i dał wiele narzędzi do pracy z uczniami. Linki, materiały, doświadczenia: wszystko to, co można po powrocie wprowadzić na lekcjach! – opowiada Ewa Świtała.

 Zagadnienia, których dotyczył projekt, skupiały się na następujących tematach: czynniki motywacyjne zależne od nauczyciela, sposoby motywowania uczniów, etapy lekcji oraz kluczowe jej elementy, sztuka i malarstwo jako elementy motywacyjne, sztuka w klasie wg Jamie Keddle, indywidualny odbiór dzieł plastycznych i ich analiza, wykorzystanie elementów wiedzy o sztuce w procesie edukacji międzyprzedmiotowej, uniwersalny język sztuki oraz jej rola integracyjna we współczesnym społeczeństwie, budowanie postaw tolerancji wobec odmiennych kultur, korzystanie z dziedzictwa kulturowego regionu i kraju.

  Udział w kursie na Malcie był drugim z trzech etapów realizacji projektu. Pierwszy to  wyjazd do Szkoły Podstawowej w Chomutovie w Czechach. Uczestników czeka jeszcze trzecia podróż do Szkoły Podstawowej w Słowenii. Całkowity koszt projektu  został sfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.