- Reklama -

Wizyta uczniów ZSBiO w Turcji

Nasza przygoda z ERASMUS+ rozpoczęła się już na początku roku szkolnego. W naszej szkole realizujemy projekt Erasmus+ „All in One Hand”, którego tematem przewodnim jest włączenie społeczne. Projekt realizujemy wspólnie z uczniami ze szkół partnerskich z Rumunii, Włoch, Turcji, Grecji i Czech.

7 kwietnia 2019 r. rozpoczęła się nasza wizyta w szkole partnerskiej w Adanie, pięknym mieście w południowej Turcji. Tematem tygodniowej wymiany było włączenie społeczne przez sztukę. W wyjeździe wzięło udział czworo uczniów z naszej szkoły, wszyscy zaangażowani w działania projektowe: Asia, Karolina, Kasia i Kuba. Były z nami także nasze nauczycielki: p.Marzena Gałka i p. Anna Kraczowska, które opiekowały się nami w trakcie wyjazdu.

Mulawa wybory do 05.04.2024

Pierwszy dzień spędziliśmy w podróży, po której nad ranem z lotniska odebrali nas ‘hostowie’ czyli rodziny Tureckie, u których przez cały tydzień mieszkaliśmy. Następnego dnia spotkaliśmy się z uczniami i nauczycielami ze wszystkich szkół partnerskich biorących udział w projekcie. Tego dnia uczestniczyliśmy w warsztatach artystycznych, w trakcie których mieliśmy okazję malować z zamkniętymi oczami czy lepić z gliny. W kolejnych dniach  dekorowaliśmy domki dla ptaków, które następnie były umieszczone w ogrodzie szkoły partnerskiej. Stworzyliśmy również ogród projektowy na placu tureckiej szkoły partnerskiej, każdy kraj miał możliwość zasadzić swoje drzewko. Każda grupa ze szkół partnerskich  przedstawiła prezentację na temat sztuki w swoim kraju. Mogliśmy zapoznać się z historią sztuki w Turcji, Czechach, Grecji, Włoszech, Rumunii i zaprezentować naszą polską kulturę.

W trakcie wyjazdu mieliśmy okazję próbować regionalnej kuchni i różnych przysmaków. Uczestniczyliśmy także w wycieczce do Kapadocji i Mersinu. W czasie wycieczki wzięliśmy udział w warsztatach ceramicznych. Piękno Kapadocji, niepowtarzalne widoki, wspaniałe muzea, cudowne góry, błękitne morze to kolejne niesamowite wrażenia, które z pewnością pozostaną w naszej pamięci.

Wyjazd do Turcji przyczynił się nie tylko do nawiązania nowych przyjaźni, ale również do przełamania wszelkich stereotypów dotyczących odwiedzanego przez nas kraju, który okazał się być otwarty, Turcy byli dla nas bardzo gościnni, a atmosfera w czasie naszego wyjazdu była tak wspaniała, że wymiana na zawsze pozostanie w naszej pamięci, a nowi znajomi w naszych sercach.

Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:

Do Polski wróciliśmy 13 kwietnia 2019 r. Nie możemy się już doczekać następnego projektu. To świetna okazja do wspólnej pracy, przełamywania stereotypów i nietypowa lekcja geografii, kultury, sztuki i oczywiście języka angielskiego.

Kuba, Asia, Karolina i Kasia – uczniowie ZSBiO

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.