reklama
reklama

ZUS miga do klientów

Opublikowano:
Autor:

ZUS miga do klientów - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Biłgorajskie
reklama

W Biłgoraju osoby niesłyszące mogą już korzystać z usług wideotłumaczenia na język migowy.

Taka usługa jest dostępna w placówce ZUS w Biłgoraju przy ul. Kościuszki 103. Osoby niesłyszące, które zechcą skorzystać z wideotłumaczenia przy wyborze tematu obsługi na biletomacie, powinny wybrać symbol "ucha". Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą natomiast umówić wizytę w jednostce z usługą wideotłumaczenia właśnie za pośrednictwem portalu PUE.

W całej Polsce w 243 placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych osoby niesłyszące mogą korzystać z pomocy pracowników przeszkolonych z języka migowego: Polskiego Języka Migowego (PJM) lub Systemu Językowo-Migowego (SJM). Dzięki ich umiejętnościom w 2015 r. ok. 3,4 tys. niesłyszących klientów skorzystało z obsługi tłumaczonej na język migowy. Jednak część spraw, z którymi zgłaszają się osoby niesłyszące jest na tyle skomplikowana, że wymaga dużo większych umiejętności w zakresie komunikacji w języku migowym. Stąd też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych niesłyszących klientów, Zakład uruchamia usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi w siedzibach swoich 43 oddziałów. Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji. Dodatkowo pracownik COT będzie miał bezpośrednią "słuchawkową" łączność z pracownikiem sali obsługi klienta.

reklama

Zakład Ubezpieczeń Społecznych od dłuższego czasu stara się podnosić standardy obsługi osób niepełnosprawnych. Większość budynków, w których znajdują się sale obsługi jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i posiada specjalne pochylnie, windy lub tzw. transportery schodowe. Drzwi wejściowe do sal obsługi otwierają się automatycznie, a w samych salach zlikwidowane zostały wszelkie bariery budowlane w postaci progów, stopni, wąskich ciągów komunikacyjnych. Także urzędomaty ZUS, które są do dyspozycji klientów w 153 placówkach przez 24 godziny na dobę, są dostosowane do potrzeb osób niesłyszących, niewidomych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Magdalena Plizga

Rzecznik prasowy

Oddziału ZUS w Biłgoraju

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama