reklama
reklama

Święta droższe czy tańsze?

Opublikowano:
Autor:

Święta droższe czy tańsze? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Biłgorajskie<p>Jak wylicza Urząd Statystyczny w Lublinie, koszyk świąteczny jest tańszy o 1,6 proc. niż przed rokiem. Do kosztu koszyka wliczone zostały: chleb (0,5 kg), babka lub ciasto drożdżowe (1 kg), kiełbasa suszona (1 kg), jajko (1 szt.), chrzan tarty (200 g), sól (1 kg), pieprz (20 g). W 2015 roku koszt
reklama

Jak wylicza Urząd Statystyczny w Lublinie, koszyk świąteczny jest tańszy o 1,6 proc. niż przed rokiem. Do kosztu koszyka wliczone zostały: chleb (0,5 kg), babka lub ciasto drożdżowe (1 kg), kiełbasa suszona (1 kg), jajko (1 szt.), chrzan tarty (200 g), sól (1 kg), pieprz (20 g). W 2015 roku koszt zakupu tych produktów wynosił średnio 51,15 zł, w bieżącym roku jest niższy i wynosi 50,33 zł. 

Z danych wynika, że mięsa surowe (wołowe, wieprzowe i kurczak) staniały o 4,1 proc. Wędliny (kiełbasa wędzona, szynka wieprzowa, polędwica sopocka, boczek wędzony, kiełbasa biała i pasztet) staniały nieznacznie, bo zaledwie o 0,6 proc. Nieco niższe są ceny nabiału: sera twarogowego, śmietany, mleka, masła, margaryny. Produkty potrzebne do pieczenia ciast niewiele zdrożały. Tańszy jest majonez, sok pomarańczowy czy woda mineralna. Droższa natomiast jest kawa, herbata, cukier czy sok jabłkowy. Znacznie wzrosły w tym roku ceny bakalii, bo aż o 15,2 proc. Podrożały także owoce (13,9 proc) i warzywa (14,0 proc).Najbardziej zdrożało masło (10,8 proc.), cukier (25,9 proc), herbata (19,5 proc.), cytryny (44,2 proc.), jabłka (30,1 proc.), papryka (33,3 proc.), cebula (47,6 proc.), marchew (52,3 proc.) i ziemniaki (56,8 proc.). Analizowane były ceny z lutego 2015 i 2016 roku.

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama