Emeryci i renciści – świadczeniobiorcy ZUS – chętnie korzystają z konta w banku i karty płatniczej, są też zadowoleni z jakości obsługi bankowej.
Bank BPH wspólnie z ZUS
Od kwietnia 2015 r. Bank BPH wspólnie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych prowadzi działania przeciw wykluczeniu finansowemu emerytów i rencistów oraz z
achęcają ich do bezgotówkowego pobierania świadczeń i korzystania z usług bankowych. Po wprowadzeniu specjalnej oferty Kapitalnego Konta dla świadczeniobiorców ZUS, Bank BPH przeanalizował sposób, w jaki jego nowi klienci korzystają z usług bankowych.
– Wbrew często spotykanym stereotypom okazuje się, że seniorzy to grupa chętnie i aktywnie korzystająca z usług bankowych, w tym z kart płatniczych. Pod tym względem emeryci i renciści nie różnią się znacząco od młodszych klientów – mówi Maciej Pieczkowski, dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych Banku BPH.
Seniorzy przekonali się do kart
Do tej pory aktywacji karty debetowej dokonało niemal 90 proc. osób, które założyły w Banku BPH Kapitalne Konto dla Klientów ZUS, a ponad 70 proc. aktywnie jej używa. Seniorzy najczęściej płacą kartą za zakupy (66 proc. transakcji), a co trzecia transakcja kartowa jest dokonywana w technologii bezstykowej (zbliżeniowo), co pokazuje, że emeryci i renciści coraz chętniej korzystają z nowoczesnych form płatności. – Wyraźnie również widać, że zaproponowana przez nas możliwość uzyskania zwrotu części wydatków opłaconych kartą w aptekach jest dla seniorów ważna i chętnie ją wykorzystują – komentuje Maciej Pieczkowski. Potwierdzają to dane – co piąta transakcja bezgotówkowa dokonywana przez seniorów to płatności za zakupy kartą w aptekach.
Są zadowoleni z obsługi bankowej
Bank BPH przeprowadził badanie ankietowe wśród emerytów i rencistów korzystających z Kapitalnego Konta dla Klientów ZUS, którego celem było zbadanie poziomu satysfakcji z nowej oferty. W badaniu wzięło udział ponad 900 osób i jak pokazały wyniki 93 proc. respondentów poleciłoby znajomym lub rodzinie Kapitalne Konto w promocji, a najczęściej wskazywanymi korzyściami konta, które zadecydowały o jego wyborze okazały się: brak opłat za prowadzenie rachunku przez 2 lata, zwrot wydatków za płatności w aptekach przez dwa lata od założenia konta oraz brak opłat za przelewy. Większość seniorów najczęściej kontaktuje się z bankiem odwiedzając placówki, a 97 proc. z nich jest zadowolonych z obsługi i pomocy doradców bankowych.
Kapitalne Konto najchętniej otwierają osoby w wieku 60-69 lat (66 proc. nowo otwartych kont dla świadczeniobiorców ZUS), co piąty posiadacz rachunku ukończył 70 lat. Największe zainteresowanie ofertą Banku BPH dla świadczeniobiorców ZUS jest w województwie mazowieckim, śląskim i łódzkim.
– Emeryci i renciści to ważna grupa klientów, dlatego cieszy nas fakt, że stopniowo zmienia się ich postawa wobec banków i obrotu bezgotówkowego. Z drugiej strony – mamy świadomość, że w skali całego kraju wciąż sporo osób starszych nie ma rachunku w banku, nie mówiąc o korzystaniu z kart czy bankowości elektronicznej. Jestem jednak przekonany, że oferta produktowa uwzględniająca potrzeby tej grupy, połączona z odpowiednimi działaniami edukacyjnymi wpłynie na wzrost liczby osób aktywnie korzystających z usług banków – podsumowuje Maciej Pieczkowski.
Specjalnie dla emerytów i rencistów
ZUS i Bank BPH współpracują od kwietnia 2015 r. Bank został zwycięzcą konkursu Zakładu na realizację działań zachęcających emerytów i rencistów do bezgotówkowego pobierania świadczeń i korzystana z usług bankowych. Przygotował dla seniorów specjalną ofertę, opartą o Kapitalne Konto dla klientów ZUS prowadzone przez dwa lata bezpłatnie, oraz możliwość uzyskania zwrotu 5 proc. wydatków (do 30 zł miesięcznie) za płatności kartą w aptekach w całej Polsce.
Wśród emerytów i rencistów Bank BPH i ZUS prowadzą wspólne działania edukacyjne na teranie całej Polski. Od 15 lutego ofercie dla świadczeniobiorców ZUS towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa Banku BPH zachęcająca seniorów do sprawdzenia propozycji przygotowanej dla nich.
Badanie z 6.10.2015 r. przeprowadzone przez Bank BPH na losowej próbie 903 klientów, którzy w okresie od kwietnia do lipca 2015 r. skorzystali z promocji Kapitalne Konto dla Klientów ZUS.
***
Bank BPH oferuje swoje produkty i usługi klientom indywidualnym, małym i średnim przedsiębiorstwom oraz klientom korporacyjnym. Oferta banku zawiera m.in.: kredyty, w tym gotówkowe i hipoteczne, konta osobiste, rachunki oszczędnościowe i lokaty oraz karty kredytowe. Klienci Banku mogą korzystać z sieci ponad 400 oddziałów i placówek partnerskich, a także agencji uniwersalnych, jak również z bankowości internetowej, telefonicznej oraz mobilnej.
Bank BPH jest obecny na polskim rynku od ponad 25 lat. Jest spółką publiczną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i wchodzi w skład indeksu Respect. Siedzibą prawną Banku BPH jest Gdańsk, biuro centrali znajduje się w Warszawie, a główne centra operacyjne w Krakowie i Gdańsku.
Bank BPH wchodzi w skład grupy kapitałowej GE, jednej z największych korporacji na świecie.
Komentarze (0)