reklama
reklama

Radny stracił cierpliwość. Co dalej z drogą w gminie Tereszpol?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Radny stracił cierpliwość. Co dalej z drogą w gminie Tereszpol? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Biłgorajskie
reklama

Droga powiatowa na odcinku Bukownica-Tereszpol (gm. Tereszpol) to jedna z najbardziej zdegradowanych dróg w powiecie, a walka o jej remont trwa od dawna.  

Mieszkańcy proszą, urzędnicy obiecują

    W styczniu tego roku coś w końcu ruszyło. Wójt gminy Tereszpol, Jacek Pawluk poinformował o planowanych pracach projektowych, a powiat biłgorajski zabezpieczył w budżecie na 2024 rok pieniądze na wykonanie dokumentacji projektowej   Pisaliśmy o tym TUTAJ:https://gazetabilgoraj.pl/to-naprawde-nazywa-sie-droga-i-to-w-powiecie-bilgorajskim/    Temat remontu drogi był jeszcze szeroko poruszany w gminie w czasie kampanii wyborczej, kiedy to wielu kandydatów na wójta i radnych chciało remontować drogę, a następnie nieco ucichł. Teraz o inwestycje upomniał się radny powiatowy Tomasz Bury, który złożył interpelację w sprawie drogi. w której prosi o udzielenie informacji na temat realizacji umowy na opracowanie dokumentacji projektowej na zadanie pn.: przebudowa drogi powiatowej Nr 2921L Tereszpol - Smólsko.  

Radny Bury chce znać szczegóły

      -Droga powiatowa Nr 2921L położona jest częściowo na terenie Gminy Tereszpol. Odcinek Bukownica - Tereszpol-Zaorenda liczący niespełna 3,5 km jest w znaczącym stopniu zdegradowany, a dotychczasowe i bardzo częste naprawy świadczą o jego zużyciu. Biorąc pod uwagę fakt planowanej budowy ścieżek rowerowych na terenie Powiatu Biłgorajskiego, w ramach projektu „,,Rowerowe Roztocze. Drogi pieszo-rowerowe w obszarach wiejskich, które przebiegać będą również po terenie gminy Tereszpol, niezbędne jest zadbanie o istniejące już odcinki dróg celem udrożnienia ruchu zarówno rowerowego jak i samochodowego. W związku z licznymi apelami mieszkańców gminy Tereszpol oraz turystów spoza gminy, zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie szczegółowej informacji dotyczącej bieżącego postępu w realizacji zawartej umowy w ramach zadania „Przebudowa drogi powiatowej nr 2921L Tereszpol- Smólsko (dokumentacja projektowa)" - uzasadnia w swojej interpelacji radny Bury    Tomasz Bury zawnioskował również o możliwość zapoznania się z zawartą umową i materiałami przekazanymi przez Wykonawcę umowy oraz zaplanowanymi rozwiązaniami i kosztami.    

Starosta: projektanci już pracują

  10 lipca starosta biłgorajski Andrzej Szarlip udzielił radnemu informacji dotyczących inwestycji.  Starosta przypomina, że  decyzja o przygotowaniu dokumentacji projektowej na przedmiotową drogę zapadła w 2023 r. i wydatek został zapisany do projektu budżetu powiatu na 2024r.:     - W wyniku przeprowadzonej procedury przetargowej w dniu 26.02.2024r., została podpisana umowa z Wykonawcą projektu- tłumaczy Szarlip   Na jakim etapie są prace związane z inwestycją?   -Projektant na dzień dzisiejszy po złożeniu właściwego wniosku pozyskał decyzję Ministra Cyfryzacji zwalniającą z obowiązku budowy kanału technologicznego. Decyzja środowiskowa w najbliższych dniach będzie wydana. Pozyskane są pozytywne opinie właściwych organów.  Opracowana jest koncepcja przebudowy drogi (która zostanie wysłana do Pana Radnego drogą elektroniczną) oraz koncepcja projektu organizacji ruchu - czytamy w odpowiedzi na interpelację

Ile to będzie kosztować?

    Jeśli chodzi o  koszty inwestycji, to  zostaną one  określone po zakończeniu projektowania i wykonaniu kosztorysów inwestorskich:   - Można zakładać, że koszt przebudowy drogi może wynosić ok. 8-9 mln zł. do tego ścieżka rowerowa ok. 5-6 mln zł - szacuje starosta    

Na ścieżki rowerowe trzeba wykupić grunty

    Z odpowiedzi na interpelację dowiadujemy się, że dokumentacja projektowa będzie zawierała również koncepcję ścieżki rowerowej.     -Realizacja ścieżki będzie możliwa po skorzystaniu z trybu specustawy drogowej. Ze względu na wymagane przepisami prawa parametry ścieżek, po analizie projektanta stwierdzono, że nie ma możliwości zlokalizowania ich w całości w istniejącym pasie drogowym. Ścieżka rowerowa wymaga zajętości i wykupu gruntów sąsiednich. Ze względów techniczno- ekonomicznych oraz istniejącego stanu nawierzchni drogi, zasadnym jest włączenie ścieżki rowerowej do II etapu realizacji inwestycji - tłumaczy starosta Andrzej Szarlip    

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama