[gallery bgs_gallery_type="slider" ids="550884,550883,550882,550881"] Najważniejszym punktem sesji, która odbyła się 30 czerwca, było przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za zeszły rok i udzielenie wójtowi absolutorium. Radni decyzję tę podjęli jednogłośnie.
– Udzielenie absolutorium oznacza stwierdzenie prawidłowości finansowego działania naszego samorządu. Zarządzanie publicznymi pieniędzmi to bardzo odpowiedzialne zadanie. Wymaga skrupulatności, rozwagi i dużej wiedzy. Na sukces, jakim jest otrzymanie absolutorium, składa się praca wielu osób, które działają w strukturach Urzędu Gminy i poszczególnych jednostek. Należą im się duże słowa uznania i podziękowania – mówi Antoni Łukasik, wójt gminy Goraj.Warto zaznaczyć, że ubiegłoroczny budżet zamknął się dochodami w kwocie blisko 24 mln zł. Wydatki zostały zrealizowane na poziomie 22 mln 398 tys. zł. Jest to największy budżet w historii gminy. Do najważniejszych zrealizowanych inwestycji należy zaliczyć m.in.: ukończenie termomodernizacji wraz z rozbudową budynku Urzędu Gminy, montaż instalacji fotowoltaicznych, rozpoczęcie robót remontowych przy rewitalizacji budynku i placu GOK, wykonanie placu zabaw przy przedszkolu w Goraju" remont świetlicy w Zastawiu, zakup sprzętu dla jednostki OSP, wykonanie we współpracy z samorządem powiatu biłgorajskiego odcinka drogi asfaltowej w Gilowie, utwardzenie bądź remont istniejącej już nawierzchni ponad 5 km dróg gminnych. Wójt podziękował Radzie Gminy Goraj na czele z przewodniczącym, skarbnik Dorocie Hawryło, sołtysom, jednostkom pomocniczym oraz wszystkim pracownikom Urzędu za współpracę. Dziękował również posłom, władzom starostwa oraz dyrektorom i kierownikom jednostek organizacyjnych. – Dobre wykonanie budżetu to sukces nie tylko władz gminy, ale również wszystkich osób zaangażowanych w jego realizację – mówił.
Komentarze (0)