Do biłgorajskiej komendy zgłosiła się wczoraj 44-letnia mieszkanka naszego powiatu. Kobieta powiadomiła policjantów, że otrzymała wiadomość SMS o treści „PGE: Na dzień 1.06 zaplanowano odłączanie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3.46 złotych Zapłać teraz na: https://cli.co/platnosc-pge-49fhdb3”. Kobieta weszła w podesłany link i została przekierowana na stronę, na której wybrała swój bank. Zalogowała się na swoje konto, co potwierdziła wygenerowanym kodem. Po chwili okazało się, że jej dane zostały zmienione i zablokowano jej dostęp do bankowości elektronicznej. W efekcie z jej konta „zniknęło” 3000 złotych, które zostały wypłacone przy użyciu kodu BLIK w bankomacie. Przypominamy, że pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy, idąc z duchem czasu, tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Policjanci apelują, aby zwracać uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości, czy tak jest faktycznie, skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online, a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji.
mł. asp. Joanna Klimek
Komentarze (0)