reklama
reklama

Mobilny doradca pomoże

Opublikowano:
Autor:

Mobilny doradca pomoże - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Biłgorajskie
reklama

NOWa Gazeta Biłgorajska: Jest Pan mobilnym doradcą, kto to taki?

Daniel Bajan: To cały zespół ludzi, a ja jestem jednym z nich, wolontariuszy działających na rzecz Organizacji Pozarządowych. W ramach programu Nowe Technologie Lokalnie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego bezpłatnie pomagamy rozwijać się organizacjom i wspieramy je we wprowadzaniu nowych technologii w codziennych działaniach.

– W jaki sposób organizacje wykorzystują nowe technologie?

– Podstawowym i niezbędnym elementem rozwoju jest Internet i sama chęć rozwoju. Wiele osób boi się nowego, boi się zmian. Niepotrzebnie. Każdy bowiem, kto się da przekonać, z perspektywy czasu nie żałuje. Technologie rozwijają się bardzo szybko i bez naszego udziału. Jest to proces, który trwa nieprzerwanie, odkąd uzyskaliśmy dostęp do Internetu. Czy tego chcemy, czy nie, wokół nas funkcjonują już standardy, które powinny funkcjonować w naszych organizacjach. Przykładem niech będzie choćby Skype, który, rzekłbym, jest już stary, a właśnie w organizacjach zyskuje nowe życie i funkcjonalność. Darmowe narzędzie komunikacji ulubione przez użytkowników domowych.

reklama

Znany i co dzień wykorzystywany Google stworzył i udostępnił szereg narzędzi wspierających i koordynujących codzienną pracę, więc sprawdzi się w działaniach organizacji, dlatego warto je poznać i wykorzystać dla swoich potrzeb. Internet jest źródłem wiedzy, pod warunkiem że umiejętnie szukamy. Jako mobilny doradca podpowiem, jak zdalnie pracować i komunikować się. Czym zastąpić drogie programy graficzne i gdzie szukać gotowych grafik. Podpowiem, jak wykorzystać Facebook jako narzędzie pracy i jako wizytówkę organizacji. W jaki sposób wykorzystać multimedia w promocji oraz gdzie skierować swoje kroki, by pozyskać środki na działania, czyli fundrasing.

– Czy szkolenia są wystarczającym sposobem wdrażania nowych technologii?

– Jak najbardziej, muszą być jednak podparte wcześniej przeprowadzonym audytem i w razie potrzeby właściwą diagnozą problemu, jeżeli takowy występuje. Każde z 4 szkoleń zawiera w sobie elementy wiedzy i praktyki. To pozwala oswoić się z nowym i ułatwia przekonanie się do nowych technologii.

reklama

– Jaki jest praktyczny wyznacznik takiego wsparcia?

– Jest tak duży jak nasze chęci. Każdy, kto zobaczy w tym szansę dla swojej organizacji, będzie miał niezliczone korzyści. Ograniczone chyba tylko wyobraźnią, a to dlatego, że jeśli raz zakosztujemy dobrego, to nie zechcemy się cofać, więc automatycznie zaczynamy się rozwijać, szukać kolejnych, lepszych rozwiązań.

– Jak organizacje mogą się zgłosić po pomoc?

– Na stronie internetowej projektu: http://www.technologielokalnie.pl/wsparcie-i-produkty znajdziemy mapkę, na której zaznaczony jest każdy z mobilnych doradców. Do mnie zaś wystarczy napisać meila na adres [email protected] lub zadzwonić 724 17 00 88 724 17 00 88, by uzyskać pomoc.

W praktyce niezbędny jest Audyt ICT pozwalający poznać organizację i sposób jej działania, łatwiej jest wtedy pomóc, bo nie poruszamy się po omacku, a wszystkie działania podejmowane są docelowo. 

reklama

– Dziękuje za rozmowę. 

– Ja również dziękuję i zapraszam do współpracy. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama