NOWa Gazeta Biłgorajska: – Jest Pan mobilnym doradcą, kto to taki?
Daniel Bajan: – To cały zespół ludzi, a ja jestem jednym z nich, wolontariuszy działających na rzecz Organizacji Pozarządowych. W ramach programu Nowe Technologie Lokalnie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego bezpłatnie pomagamy rozwijać się organizacjom i wspieramy je we wprowadzaniu nowych technologii w codziennych działaniach.
– W jaki sposób organizacje wykorzystują nowe technologie?
– Podstawowym i niezbędnym elementem rozwoju jest Internet i sama chęć rozwoju. Wiele osób boi się nowego, boi się zmian. Niepotrzebnie. Każdy bowiem, kto się da przekonać, z perspektywy czasu nie żałuje. Technologie rozwijają się bardzo szybko i bez naszego udziału. Jest to proces, który trwa nieprzerwanie, odkąd uzyskaliśmy dostęp do Internetu. Czy tego chcemy, czy nie, wokół nas funkcjonują już standardy, które powinny funkcjonować w naszych organizacjach. Przykładem niech będzie choćby Skype, który, rzekłbym, jest już stary, a właśnie w organizacjach zyskuje nowe życie i funkcjonalność. Darmowe narzędzie komunikacji ulubione przez użytkowników domowych.
Znany i co dzień wykorzystywany Google stworzył i udostępnił szereg narzędzi wspierających i koordynujących codzienną pracę, więc sprawdzi się w działaniach organizacji, dlatego warto je poznać i wykorzystać dla swoich potrzeb. Internet jest źródłem wiedzy, pod warunkiem że umiejętnie szukamy. Jako mobilny doradca podpowiem, jak zdalnie pracować i komunikować się. Czym zastąpić drogie programy graficzne i gdzie szukać gotowych grafik. Podpowiem, jak wykorzystać Facebook jako narzędzie pracy i jako wizytówkę organizacji. W jaki sposób wykorzystać multimedia w promocji oraz gdzie skierować swoje kroki, by pozyskać środki na działania, czyli fundrasing.
– Czy szkolenia są wystarczającym sposobem wdrażania nowych technologii?
– Jak najbardziej, muszą być jednak podparte wcześniej przeprowadzonym audytem i w razie potrzeby właściwą diagnozą problemu, jeżeli takowy występuje. Każde z 4 szkoleń zawiera w sobie elementy wiedzy i praktyki. To pozwala oswoić się z nowym i ułatwia przekonanie się do nowych technologii.
– Jaki jest praktyczny wyznacznik takiego wsparcia?
– Jest tak duży jak nasze chęci. Każdy, kto zobaczy w tym szansę dla swojej organizacji, będzie miał niezliczone korzyści. Ograniczone chyba tylko wyobraźnią, a to dlatego, że jeśli raz zakosztujemy dobrego, to nie zechcemy się cofać, więc automatycznie zaczynamy się rozwijać, szukać kolejnych, lepszych rozwiązań.
– Jak organizacje mogą się zgłosić po pomoc?
– Na stronie internetowej projektu: http://www.technologielokalnie.pl/wsparcie-i-produkty znajdziemy mapkę, na której zaznaczony jest każdy z mobilnych doradców. Do mnie zaś wystarczy napisać meila na adres [email protected] lub zadzwonić 724 17 00 88 724 17 00 88, by uzyskać pomoc.
W praktyce niezbędny jest Audyt ICT pozwalający poznać organizację i sposób jej działania, łatwiej jest wtedy pomóc, bo nie poruszamy się po omacku, a wszystkie działania podejmowane są docelowo.
– Dziękuje za rozmowę.
– Ja również dziękuję i zapraszam do współpracy.
Komentarze (0)