Do biłgorajskiej komendy zgłosił się 56-latek, który uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku. Mężczyzna otrzymał informacje, że ktoś złożył wniosek o kredyt na jego dane. Następnie na prośbę „oszusta” wypłacił swoje oszczędności i za pomocą kodów BLIK dokonał ich wpłaty przy pomocy wpłatomatu. W ten sposób stracił 16 tysięcy złotych. Podobna sytuacja zdarzyła się również 43-letniej mieszkance naszego powiatu. Po otrzymaniu połączenia myślała, że rozmawia z przedstawicielem firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem. Rozmówca poinformował kobietę, że ktoś chciał wziąć kredyt na jej dane. W związku z tym jej oszczędności były zagrożone. Jego firma wychwyciła próbę tego oszustwa i zablokowała pieniądze. Niestety, kobieta postępowała zgodnie ze wskazówkami mężczyzny. Wypłaciła oszczędności, a następnie za pomocą kodów BLIK wpłaciła je we wpłatomacie. Straciła ponad 15 tysięcy złotych: - Apelujemy o ostrożność podczas transakcji pieniężnych. W przypadku otrzymania tego typu połączeń telefonicznych należy zachować zdrowy rozsądek i dokładnie zweryfikować otrzymane informacje z pracownikiem banku. Oszuści cały czas modyfikują swoje metody działania - po raz kolejny przypomina KPP Biłgoraj.
Mieszkańcy powiatu oddali kasę oszustom
Opublikowano: Aktualizacja:
Autor:
reklama
Przeczytaj również:
Wiadomości Biłgorajskie
reklama
reklama
reklama
reklama
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE
reklama
reklama
Komentarze (0)