Access to program świetnie nadający się między innymi do codziennej pracy z dużą ilością danych, przeprowadzania analiz oraz tworzenia specjalistycznych zbiorów firmowych. Jest stosowany przez analityków i informatyków równie często, co Excel. Posiada on między innymi funkcję automatycznego tworzenia raportów poprzez pobranie danych z bazy oraz na podstawie wyliczeń i agregacji. W ten sposób istnieje możliwość nie tylko oszczędności czasu, ale i ewentualnych błędów. Śmiało można rzec, że jest on zdecydowanie bardziej zaawansowaną wersją Excela – został zaprojektowany w taki sposób, aby mogły z niego korzystać również osoby z branży informatycznej przy nieco bardziej skomplikowanych zadaniach. Oprócz tego, można go zintegrować z innymi programami z pakietu MS Office.
Czy warto zrobić kurs Access?
Z całą pewnością szkolenie z korzystania z programu Access to rozwiązanie idealne dla osób pracujących w biurach, mających styczność z raportami, analizami oraz – ogólnie rzecz ujmując – z dużymi bazami danych. Kursy Access uczą między innymi, jak efektywnie korzystać z baz informacyjnych, a także w jaki sposób przetwarzać kwerendy, raporty i analizy i tym podobne. Są one raczej prowadzone w taki sposób, aby zapewnić uczestnikom dużo godzin praktycznych. Wykładowcy są również do dyspozycji szkolonych – pomagają w rozwiązaniu problemów, wątpliwości, a także odpowiadają na nurtujące ich pytania. Szkolenia są zatem doskonałe dla tych, od których pracodawca wymaga współpracy właśnie z programem Access. Podobne kursy oferuje między innymi firma ALX, która zapewnia oryginalne certyfikaty firmy Microsoft dla osób, które ukończą szkolenie i pozytywnie zaliczą test wiedzy.Jaki zakres warto przerobić?
Zapisując się na szkolenie z programu Access, warto wiedzieć, jaki zakres będzie omawiany. Nie wszystkie kursy oferują całościową naukę, czyli korzystanie ze wszystkich funkcji. Wybierając zatem ofertę, należy zwrócić uwagę na to, co konkretne szkolenie oferuje. Po pierwsze to, na jaki zakres zdecyduje się uczestnik, jest zależny od tego, ile już wie na temat korzystania z Access. Początkujący powinni zapisać się na kurs omawiający podstawowe zagadnienia, takie jak funkcje związane z bazą danych, tworzenie kwerendy i tabel za pomocą kreatora czy tworzenie analiz z widoku projektu. Uczestnicy powinni również przygotować się między innymi na to, jak pobiera się dane z list albo z formularzy i jak tworzy się kwerendy obliczeniowe. Kurs podstawowy – jak sama nazwa wskazuje – uczy absolutnych podstaw. Kurs dla średniozaawansowanych to już nieco bardziej specjalistyczne kwestie, takie jak projektowanie złożonych baz danych czy tworzenie zaawansowanych tabel. Szkolenie dla zaawansowanych natomiast jest raczej dla osób, które pracują w branży informatycznej albo chcą stworzyć własne aplikacje. Omawiane są między innymi różne rodzaje kwerend czy kwestie bezpieczeństwa, jak kontrola dostępu do plików, hasła i pliki *.accde. Zarówno drugi, jak i trzeci kurs MS Access na samym początku omawiają także powtórki ze szkolenia dla osób początkujących (dla zaawansowanych – również zakres z kursu dla średniozaawansowanych).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.