Osoby ubiegające się o stanowisko urzędnicze inspektor ds. oświaty i wychowania muszą spełnić szereg wymagań. Warunki: Wykształcenie wyższe magisterskie: prawo lub administracja. Co najmniej trzyletni staż pracy. Pełna zdolność do czynności prawnych. Korzystanie z pełni praw publicznych. Brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. Nieposzlakowana opinia. Znajomość obsługi pakietu MS Office. Znajomość aktów prawnych: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy prawo oświatowe, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, ustawy o systemie informacji oświatowej, ustawy o systemie oświaty. Kandydat, który zamierza skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu (o ile znajdzie się w gronie pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe), jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Wymagania dodatkowe
Umiejętność efektywnej organizacji pracy pod względem technicznym, logistycznym i ekonomicznym, zdyscyplinowanie, komunikatywność, sumienność w wykonywaniu powierzonych zadań, nastawienie na własny rozwój, wysoka kultura osobista, odporność na stres, umiejętność współpracy.Zakres wykonywanych zadań na stanowisku to m.in.:
- Opracowywanie i analiza projektów organizacji szkoły na dany rok szkolny w oparciu o minimum programowe, ramowe plany nauczania oraz środki finansowe zarezerwowane w budżecie miasta oraz ich przedkładanie burmistrzowi do zatwierdzenia, wprowadzanie zmian w arkuszach w trakcie roku szkolnego.
- Prowadzenie i załatwianie wszelkich spraw wynikających z Karty Nauczyciela i ustawy Prawo oświatowe.
- Współpraca z organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz związkami zawodowymi w zakresie ustalonym przez prawo.
- Prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli.
- Wykonywanie zaleceń kuratora oświaty wynikających z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami.
- Koordynacja działalności placówek oświatowych z terenu miasta w zakresie pracy szkolnej i organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży.
- Nadzór i kontrola nad prowadzeniem SIO, w tym systematyczne sprawdzanie kompletności, poprawności i zgodności ze stanem faktycznym danych gromadzonych w bazach danych oświatowych w zakresie określonym przepisami o systemie informacji oświatowej oraz potwierdzanie prawidłowości wprowadzonych danych do SIO.
- Prowadzenie baz danych oświatowych w tym terminowe wprowadzanie danych do SIO, będących w zakresie organu prowadzącego, oraz nadawanie uprawnień dostępu do SIO.
- Prowadzenie SIO w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych.
- Prowadzenie bieżącej analizy demograficznej miasta w zakresie niezbędnego określenia potrzeb rozwoju placówek oświatowych.
- Przedstawianie propozycji z zakresu oświatowych innowacji organizacyjnych.
- Koordynowanie działań, sporządzanie wniosków, rozliczanie i pomoc przy realizacji programów i projektów zewnętrznych dedykowanych samorządowym placówkom oświatowym.
- Monitorowanie, kontrola i weryfikacja kompletności, poprawności i rzetelności wprowadzonych danych w systemie informatycznym wspomagającym proces zarządzania oświatą w jednostkach samorządu terytorialnego (SIGMA) w cyklu roku szkolnego i budżetowego, w zakresie organizacyjnym.
- Załatwianie wszelkich spraw związanych ze środkami, o które może ubiegać się miasto w ramach rezerwy subwencji oświatowej, w tym w szczególności analiza możliwości pozyskania takich środków, współpraca ze szkołami i przedszkolami, przestrzeganie terminowości, składanie i ewentualne rozliczanie wniosków.
- Współpraca i uczestnictwo w kontrolach (wyłącznie w zakresie prawidłowości pobrania) udzielonych z budżetu miasta dotacji oświatowych.
Komentarze (0)