Tadeusz Frączek z Huty Podgórnej, Michał Furlepa z Biłgoraja, Henryk Paska z Józefowa oraz Zbigniew Antoni Wasąg z Tereszpola-Zaorendy - to kandydaci na stanowisko dyrektora biłgorajskiego oddziału ZUS.
Przypomnijmy. 7 października 41 dyrektorów oddziałów ZUS (poza dwoma pełniącymi obowiązki dyrektora) otrzymało odwołania z pełnionych stanowisk z dniem 30 listopada. Jednocześnie na każde ze stanowisk dyrektorskich w terenie został ogłoszony konkurs.Wśród nich znalazł się Zbigniew Wasąg, dyrektor biłgorajski placówki. – W niedługiej perspektywie czasu czeka nas obsługa nowych zadań oraz zmiany w strukturze organizacji. Staramy się dobrze przygotować naszą instytucję na realizację nadchodzących wyzwań. Ich realizacja zaś wymaga fachowej kadry na szczeblu kierowniczym, dlatego musimy zweryfikować jej kompetencje. Pragnę przy tym podkreślić, że konkurs jest w pełni otwarty i transparentny. Może w nim oczywiście wystartować również każdy z dotychczasowych dyrektorów i w ten sposób zweryfikować swoje kompetencje. Przed nikim nie zamykamy drogi – tłumaczy dr Marcin Wojewódka, członek zarządu ZUS nadzorujący sprawy pracownicze.
Dokumenty w konkursie na stanowiska dyrektorskie można było składać do 21 października. Wszyscy, którzy spełnią wymagania formalne wezmą udział w teście wiedzy o ubezpieczeniach społecznych i finansach państwa. Następnie ich kompetencje menadżerskie sprawdzą eksperci ds. HR spoza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, co ma zagwarantować obiektywizm konkursu. Łączna ocena tych dwóch aspektów pozwoli wyłonić kandydatów na stanowiska dyrektorskie, którzy przejdą ostateczną rozmowę z prezesem ZUS. Objęcie stanowisk w oddziałach planowane jest od 1 grudnia.
Wymagania formalne określone dla tego stanowiska pracy to:
Niezbędne:
- wykształcenie wyższe
- 5 letni staż pracy
- doświadczenie na stanowisku kierowniczym powyżej 3 lat
Pożądane:
- wykształcenie wyższe magisterskie (prawo, administracja, ubezpieczenia społeczne, ekonomia, zarządzanie)
- studia podyplomowe (ubezpieczenia społeczne, zarządzanie)
- minimum 2 lata pracy związanej z zarządzaniem samodzielną jednostką organizacyjną
- doświadczenie zawodowe w ubezpieczeniach społecznych
- doświadczenie zawodowe w administracji publicznej
Teraz na kandydatów czeka test wiedzy zawodowej ze znajomości przepisów dotyczących systemu
ubezpieczeń społecznych, emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, finansów publicznych, zamówień publicznych, ochrony danych osobowych i informacji niejawnych, test kompetencyjny oraz rozmowa kwalifikacyjna.
Komentarze (0)