Poniżej znajdują się cenne wskazówki dotyczące wyboru świateł samochodowych. Oczekiwana żywotność reflektorów Twojego pojazdu jest istotną rzeczą. To dlatego, że jeśli będą one długotrwałe, wtedy nie trzeba będzie ich często wymieniać. Dodatkowo należy również sprawdzić, czy żarówki są wygodne do zainstalowania przez siebie lub czy muszą być instalowane przez profesjonalistów. Blask Trzeba wziąć pod uwagę, że jasne światła mogą zwiększyć widoczność na drodze o ponad 50%, ale jaśniejsze żarówki są droższe. Ponadto, są one funkcjonalne przez krótki czas, ponieważ pracują ciężej, aby odzwierciedlić intensywne światło. Jasność Żarówki o wysokiej intensywności, które emitują białe światło, mogą pomóc w szybszym zauważeniu oznakowania. Podobnie, są one zauważalne, aby być bardziej bezpieczne niż ich zamienniki. Źródło ilustracji zaczerpnięte z www.rexbo.pl Lampa LED: W zastosowaniach samochodowych diody LED mają konkretny biały kolor i są jaśniejsze. Diody LED mogą być wciśnięte w ciasne przestrzenie i są zaprojektowane w różnych wzorach. Funkcja lampy LED: Światło wytwarzane przez diodę LED ma szerokość około dwóch milimetrów. Reflektory LED pokrywają całe połacie terenu przed pojazdem siłą bieli, która dorównuje reflektorom HID. W przypadku, gdy jedziesz w ciemnym miejscu, krętą drogą w godzinach szczytu, reflektory LED uświadomią Ci zagrożenie na tyle wcześnie, abyś mógł zmodernizować lub zatrzymać swój pojazd. Reflektory ksenonowe: Reflektory ksenonowe, zwane również reflektorami HID (High Intensity Discharge), stają się coraz bardziej popularne, zwłaszcza w pojazdach o wyższej klasie i prestiżu. Emitują one biało-niebieskie światło, które oświetla większą część ulicy niż tradycyjne światła halogenowe. Funkcja reflektorów ksenonowych: Reflektory ksenonowe przepuszczają prąd przez wypełniony gazem cylinder z elektrodami na obu końcach, który przepływając pomiędzy odwrotnymi elektrodami pobudza gaz ksenon i sole halogenkowe wewnątrz kwarcowej obudowy. Wszystko zaczyna się od błysku wysokiego napięcia, między 24-27 kV, który jonizuje ksenon i wysyła prąd między podwójnymi elektrodami. Wady reflektorów ksenonowych:
- droższe w porównaniu z halogenem
- silny blask, który może oślepić nadjeżdżające pojazdy
Komentarze (0)