Długo wyczekiwana przebudowa drogi wojewódzkiej 835 doszła do skutku. Prace ruszyły pełną parą. Inwestycja wymusiła jednak wycinkę drzew. Pod topór pójdzie ich 1253. – Przewiduje się wycinkę wszystkich drzew i krzewów kolidujących z docelowymi elementami przedmiotowej inwestycji oraz ograniczającymi widoczność wymaganą przepisami. Do wycinki zostało przewidzianych 1253 sztuk drzew – informuje Paweł Szumera, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
1200 drzew pójdzie pod topór
Opublikowano: Aktualizacja:
Autor:
reklama
Przeczytaj również:
Wiadomości Biłgorajskie
reklama
Do wycinki przeznaczono: 253 sztuki o średnicy pnia od 16 do 25 cm; 197 sztuk o średnicy pnia od 46 do 55 cm; 195 sztuk o średnicy pnia od 26 do 35 cm; 184 sztuki o średnicy pnia od 36 do 45 cm; 135 sztuk o średnicy pnia od 56 do 65 cm; 126 sztuk o średnicy pnia od 10 do 15 cm; 67 sztuk o średnicy pnia od 66 do 75 cm; 50 sztuk o średnicy pnia do 10 cm; 38 sztuk o średnicy pnia od 76 do 100 cm; 7 sztuk o średnicy pnia od 101 do 130 cm; 1 sztukę o średnicy pnia powyżej 130 cm.
– Ilość drzew, które znajdują się na terenie Lasów Państwowych, a które przeznaczone są do usunięcia, była uzgadniana z Lasami Państwowymi podczas spotkania roboczego dotyczącego inwestycji drogowej. Podczas tego spotkania inżynier kontraktu ustalił z Lasami Państwowymi, że drzewa, które znajdują się na ich terenie, a kolidują z inwestycją, zostaną usunięte przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe – wyjaśnia dyrektor.
Przypomnijmy, że przebudowany zostanie 25-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 835 znajdujący się na terenie trzech gmin: Biłgoraj, Księżpol oraz Tarnogród. Jest to ważny ciąg komunikacyjny łączący region lubelski z autostradą A4. Inwestycja pochłonie ponad 157 mln złotych i jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Inwestycja ma być gotowa w 2022 roku.
Droga ta to ważny ciąg w układzie komunikacyjnym województwa lubelskiego łączący region lubelski z autostradą A4, stanowiący alternatywne w stosunku do drogi S19 połączenie z Rzeszowem.
Inwestycja realizowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 z udziałem środków EFRR. Wykonawcą robót budowlanych będzie konsorcjum: UNIBEP S.A. z Bielska Podlaskiego, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. z Dębicy.
reklama
reklama
reklama
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE
reklama
Komentarze (0)