Uważajmy na fałszywe e-maile
Jeśli jesteś klientem mBanku, na Twoją skrzynkę mailową mogła trafić fałszywa wiadomość wysłana przez przestępców podszywających się pod mBank, informująca o zarejestrowaniu zlecenia przelewu. Uważaj, to groźny wirus.
Informacja zawiera załącznik w formacie PDF lub link kierujący do strony z plikiem PDF do pobrania. Po otwarciu dokumentu pojawia się ostrzeżenie o nieaktualnej wersji programu Adobe Acrobat Reader oraz zablokowaniu możliwości przeglądania jego zawartości. W komunikacie jest również link prowadzący do strony z rzekomą aktualizacją tego programu. Pobranie i uruchomienie pliku z takiej strony może powodować zainstalowanie na komputerze złośliwego oprogramowania.
Instalacja złośliwego oprogramowania może skutkować przejęciem przez cyberprzestępców kontroli nad Twoim urządzeniem, przesyłaniem do nich wpisywanych przez Ciebie danych (np. loginy i hasła do kont bankowych), wyświetlaniem fałszywych komunikatów, mających na celu wyłudzenie od Ciebie poufnych danych (np. kod SMS), i kradzież środków z Twoich kont bankowych.
Jeżeli uruchomiłeś załącznik lub pobrałeś pliki ze strony to jak najszybciej przeskanuj komputer programem antywirusowym w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania. Zmień również hasło do serwisu transakcyjnego mBanku oraz wszystkich innych kont bankowych, pocztowych i portali społecznościowych, korzystając z innego komputera. Skontaktuj się z mLinią pod numerem 801 300 800 lub 42 6 300 800.
Pamiętaj! mBank nie wysyła wiadomości e-mail zawierających link do logowania do serwisu transakcyjnego. Nie prosi również o podanie danych osobowych w czasie logowania do serwisu transakcyjnego oraz nie prosi o aktywację usług lub zwrot środków podczas logowania do serwisu transakcyjnego. Bank nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania oraz nie prosi o wykonanie przelewów testowych.