Mulawa góra do 05.04.2024

- Reklama -

- Reklama -

Urząd bliżej mieszkańców

- Reklama -

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i odbiorców usług biszczańskiego urzędu, miejscowi włodarze zaangażowali się w projekt dotyczący e-usług. Zadanie pod hasłem  "Regionalne e-usługi publiczne dla mieszkańców Miasta Zamość, Gminy Baranów, Gminy Biszcza, Gminy Kurów oraz Powiatu Lubelskiego" zostało pozytywnie ocenione. Liderem projektu jest miasto Zamość. – Projekt po naszej stronie dotyczy wdrożenia takiego programu e-usługi dla mieszkańców. Będzie można poprzez specjalny portal załatwiać różne sprawy drogą elektroniczną – informował wójt gminy Biszcza Zbigniew Pyczko.

Projekt będzie realizowany w latach 2017-2019. Realizacja rozpocznie się w styczniu 2018 r. Zakończenie projektu zaplanowane jest na czerwiec 2019 r. Uruchomienia wszystkich e-usług można spodziewać się w pierwszym półroczu 2019 r.

Mulawa wybory do 05.04.2024

Na czym polega projekt?

Urząd udostępnia portal, poprzez który każdy mieszkaniec lub przedsiębiorca może dowiedzieć się, czy ma jakieś zobowiązania wobec gminy (płatności podatków, za wywóz nieczystości, dzierżawy lub inne opłaty). Jednocześnie portal udostępnia możliwość wyboru tych zobowiązań, które mieszkaniec chce uregulować oraz uruchomienia płatności on-line (PayU, PayPal, Krajowej Izby Rozliczeniowej lub inne). Portal też może przekierowywać mieszkańca wprost do jego banku elektronicznego. Mieszkaniec wykonuje płatność, która po otrzymaniu elektronicznego wyciągu z banku jest automatycznie księgowana na odpowiednich kontach w systemie FK urzędu. Po zaksięgowaniu takich wpłat system wysyła do mieszkańca powiadomienie o dokonanej wpłacie i aktualnym stanie jego konta.

Usługi płatności mogą także przypominać płatnikom o zbliżających się terminach płatności, generować ponaglenia i wysyłać je mailem, SMS-em lub generować głosowe komunikaty telefoniczne. Usługa może być udostępniana również przez platformę ePUAP.

Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:

Przykład usługi udostępniania informacji publicznej

Gmina prowadzi rejestr zawartych umów. Poprzez odpowiedni portal lub platformę ePUAP, zainteresowana osoba może uzyskać informację o konkretnej umowie lub informacje o konkretnym kontrahencie. W tym celu wypełnia elektroniczny formularz, na podstawie którego odpowiedni system wewnętrzny urzędu wyszukuje w bazie właściwe dane i przesyła je do zainteresowanego. Na żądanie klienta może on uzyskać dane w formie pliku elektronicznego umożliwiającego wtórne wykorzystanie informacji publicznej (zestawienie zawartych umów, o które mieszkaniec pyta).

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.